Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Stefan Manning - 24 juni 2010 19:22

Jag somnade som en stock på soffan när jag kom hem och skulle sätta mig för att hämta andan och där sov jag. Jag känner inte att det är läge att springa iväg till badet nu inte. Det får vara. Men det var ju uppenbart att sömnen behövdes, så då fick den bli prioriterad.

800

Av Stefan Manning - 24 juni 2010 13:41

Jag såg nu i min träningsdagbok att jag har passerat 800 km löpning i år. Det är OK, men kunde varit mera. Men man får ju inte bli för närig...

Av Stefan Manning - 24 juni 2010 06:24

Nu måste jag avväga helgens övning lite grann. 24 timmars löpning nu på lördag-söndag. Start kl 10 på lördag. Helgen efter - den 3 juli skall jag springa Båstad marathon. Så nu gäller det att inte köra ner hela systemet i botten. Detta kommer att bli en intressant utmaning för mig.

Mitt mål nu på lördag-söndag är att persa på 24 timmar. Senast det begav sig var i Espoo i Finland den 30-31 januari, då sprang jag totalt 109040 m.

Nu till helgen har jag följande mål. jag tänker inte ta i för kung och fosterland, men det finns ändå något att gå på:

1. Springa längre än 109040 m

2. Inget stopp får vara längre än 40 min (regel på Grand Union Canal Race)

3. Springa 113435 m (70,5 miles) på 19 tim (cut-off tid på Grand Union Canal race)

4. Att kunna göra en trippel marathon - 126585 m

Av dessa 4 mål är det de två första jag absolut vill nå till helgen. Mål 3 och 4 är bonus.

Mål på längre sikt (inga jag räknar med att göra till helgen)

- Att komma längre än 150000 m

- Att komma längre än 160900 m (100 miles)

Så nu vet Ni vad jag har i kikaren....

Av Stefan Manning - 24 juni 2010 05:56

Då var man åter framme vid veckans sista arbetsdag. Den lär nog gå fort med tanke på den agenda jag har idag. Just nu ligger tankarna mer på helgens övning. Jag håller på att fundera ut logistik och lite praktiska detaljer.

I kväll skall jag mest ägna mig åt packning och ihopplockning av diverse utensilier som skall följa med mig upp till Knorren. Det är allt från löparskor till lite sovprylar. Min checklista kommer att fylla sin funktion här.

Vädret ser ut att bli bra, så jag skall inte behöva ta med mig ett lass med kläder. Däremot kommer jag att satsa på att ta med mig mer skor att byta med. Dels mitt par som är en storlek för stor, dels mina MBT-skor.

Jag skall även ha med mig en bra CD-bok upp. Det är skönt att ha ett sådant alternativ till musik.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards