Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Stefan Manning - 13 juli 2010 17:43

Nu har man blivit antagen till studier igen. Under höstterminen skall jag lära mig lite .NET programmering. Närmare bestämt C# (C-sharp). Kursen startar V35 och kör på. Jag måste nog börja planera lite. Egentligen känns det inte lika akut att plugga som för ett år sedan. Men jag tror ändå att det kan vara bra att stärka sina aktier. Jag är insöad på IBM:s I-Series (AS/400) plattform och den kommer alltmer i skymundan eller läggs ut till Indier eller Kineser. Skall jag jobba 8 - 10 år till så måste jag nog hänga på DOT-NET-tåget.

Så är det när man jobbar i en bransch som bygger på att kunskap är en färskvara. Men varför kan inte svenska högsskolor enas om en gemensam plattform för distansstudier. Jag har inte varit på två olika ställen nu som kör samma plattform. Det har varit First Class och på samma högskola körde en annan kurs Moodle. Nu skall jag i Luleå få bekanta mig Fronter. Stööön! Att det skall vara så djävla svårt att hålla en gemensam standard. De där högskolorna tycks vältra sig i pengar, verkar det som.

Av Stefan Manning - 13 juli 2010 09:54

Jag vet inte vad som sker i vårt samhälle nuförtiden. Men det verkar som den ena idioten efter den andra gör sin entré i samhället.

Man bråkar om en p-plats och mördar en person för detta. Mördare skall friges. En person misshandlar några i en trappa bara för att dom pratat för högt. Det mördas och det våldtas. Man rånar och misshandlar. Man bränner bilar och nu senast attackerar man en spårvagn och förstör den. Vad fan är det med folk? Har allt djävla förstånd runnit ur dessa ryggradslösa pajasar?

När de åker dit skall man isedvanlig anda visa förståelse för deras situation och tycka synd om dessa runkhuvuden. Aldrig i livet säger jag. Spärra in dom. det här patrasket skall bort från gatorna och de skall inte vistas bland hederligt folk. Jag är så djävla trött på att denna mentalitet skall på något sätt ges en allmän acceptans. Polisen får ju inte ens jaga en mopedist längre. Vart tar detta samhälle vägen.

Det är någon som bereder väg för slapphet och kravlöshet. Med andra ord någon eller några som vill oss ont. Det skall vara fan att vara brottsoffer idag.

Av Stefan Manning - 13 juli 2010 05:45

Genom regn och rusk tog jag mig till jobbet. Kände mig faktiskt lite slak efter gårdagens träning. Håller jag på att bli klen? Kalmar närmar sig obörnhörligt och jag måste får mer fart på simningen. Kari ringde igår och frågade om vi skulle köra i Delsjön kl 10 idag, men jag jobbar ju. Fan också. Annars hade jag nog fått ett simpass som heter duga. Vi skall se om vi kan tajma det nästa vecka innan han drar till Lehnsan och kör sintredubbla ironman. "Ett längre traäningspass." Ja visst...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards