Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Stefan Manning - 18 juli 2010 23:40

Jag sitter faktiskt här och är grymt nöjd med min simning idag och att jag så exakt lyckades pricka ironmandistansen - 3860 m. Det ger ett  bra besked om simmomentet i Kalmar.

Av Stefan Manning - 18 juli 2010 23:33

Så! Nu var helgen slut. Snart börjar en ny arbetsvecka. Den är speciell på två sätt. Dels för att det är den sista veckan innan semestern, dels för att jag denna vecka kommer att jobba hemifrån. Jag tänker inte åka hela vägen bort till Arendal för att sätta mig i ett pratiskt taget tomt kontorlandskap. Den ende i mitt team som jobbar nästa vecka är Pjotor och han sitter nere i Polen. Vi har telefonkontakt och via communicator (messenger). Om jag har det från kontoret eller hemifrån spelar ingen roll. Alltså så sitter jag hemma. Dessutom brukar jag få mer gjort på hemmakontoret. När veckan är slut kommer jag att inleda en fem veckor lång fötträngning av allt vad arbete heter. Jobbdatorn stängs av och jobbtelefonen stängs av. No way att jag kommer göra minsta jobbaktivitet under dessa fem veckor.

Jag och Carina har för andra natten i rad suttit och tittat på hur månen gått ner bakom bergen. En riktigt vacker och rogivande syn. Man får passa på att njuta av detta medan man kan.

Av Stefan Manning - 18 juli 2010 19:12

Jag hade förutsatt mig att simma fulldistansen på en ironman denna helg. Nu har jag kommit hem från Kåsjön, där jag simmat kors och tvärs. Tanken var att simma i alla fall två timmar. Men jag höll på i 1 timma och 48 minuter. Simningen kändes bra och trots mina små klena rmar så kunde jag crawla obehindrat hela tiden utan några som helst problem. Jagag kände mig inte heller sliten efter simning.

När jag kom hem och plottade ut simningne på EEniros karta vosade det sig att jag hade simmat exakt en ironmandistans. Vilken känlsa man hade för detta. Eller var det bara tur.

Hur som helst så känns det bra med simningen inför Kalmar. Jag känner att jag inte behöver oroa mig för den längre.

Av Stefan Manning - 18 juli 2010 19:10

Under dagen röjde vi lite hemma i lägenheten och nere i källaren. Efter det blev det en lite tur till Allum. Men vare sig jag eller Carina hittade det vi sökte, så vi återvände hem med oförrättat ärende.

Av Stefan Manning - 18 juli 2010 19:07

Sovit ut rejält idag. Igår kväll hade vi en riktig myskväll på terassen. Vi tände några ljus därute och lad oss i varsin däckstoll insvepta i varsin filt. där låg vi och beundrade utsikten och solnedgången med en öl i näven och småsnackade. Till slut somnade vi båda och vaknade till strax efter midnatt. En grymt härlig stund präglat av lugn och avkoppling.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards