Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Stefan Manning - 19 juli 2010 20:25

Nu jäklar i lådan går det undan. Idag sprang jag till Humlebadet för att testa en ny inställning på min Garmin. Resan upp var 5,48 km och gick på 29:21. Femman passerades på 26:40. Då tog jag visserligen i den femte kilometern var på jag saktade in de sista 548 metrarna, så den distansen gick i 5:56 tempo.

Väl framme vid Humlebdaet hoppade jag ner i Aspen och simmade runt lite. Först hade jag ställt in klockan på annan träning (simning). Bra simning, trots att jag inte körde med våtdräkt. Men det var bara ett par hundra meter det rörde sig om, bara för att kolla funktionaliteten och att den visaqde rätt efter korrigeringarna, vilket den gjorde.

Sedan var det dags att springa hem igen. Det var ganska stelt efter att ha varit i vattnet, men jag kom igång ändå och fick till en jäkligt bra löpning hem. Öppnade första kilometern hem på 5:30. Sedan var det en backig kilometer som gick på 5:38. Därefter blev det sprutt. En ny 5:30 kilometer följat av en på 5:22. Då bestämde jag mig för att ta i och satte ännu mer fart. Jag hade rjält med puls och det blev ganska flåsigt. Men jag lyckades avverka den på 4:59! Även efter denna rusch saktade jag av och tog det lite lugnt de sista 552 metrarna, som gick i 5:42 tempo.

Ett jobbigt pass, men det var himla toligt. Dels för att jag nu har ordning på min Garmin inför Kalmar och dels för att jag sprang så jäkla fort. Detta pass är jag supernöjd med.

Av Stefan Manning - 19 juli 2010 08:01

Nu börjar tankarna runt Kalmar triarhlon komma igång igen. Speciellt efter gårdagens positiva simbesked. Den mentala uppladdningen inför en tävling av denna kaliber är minst lika viktig som den fysiska. Dessa sista veckor kommer mycket mentalt fokus att ligga på Kalmar. Då skall jag göra min fjärde start. Av de tre föregående har jag kommit i mål i två tävlingar. Den senaste var 2005.

Av Stefan Manning - 19 juli 2010 07:32

Nu startar den sista arbetsveckan innan semsestern. Har redan hunnit ta en hel del action. Denna vecka bör vara ganska lugn eftersom våra kunder (beställare) är på semester. Det är nästa samma känsla som att vara i slutet på ett marathonlopp. Inte så himla långt kvar, men ändå en bit. Idag passerar jag 38-km skylten....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards