Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Stefan Manning - 22 juli 2010 19:59

Då händer det grejer. Jag gör min sista arbetsdag innan semestern och vi kommer även att få finbesök. Carian bror med familj kommer och hälsar på oss över helgen. Det skall bli himla roligt. Jag har dessutom fått en anledning att gå till Liseberg för första gången på 6 - 7 år. Det kommer även att bli premiär på Universeum för mig. Jag har faktiskt aldrig varit där. Trots att jag är Götteborrjare. Det är väl det här med skomakarens barn, antar jag.

Av Stefan Manning - 22 juli 2010 18:06

Efter att ha "suttit av" mina 8 timmar för jobbet, så skybdade jag mig ut på träningspass. Idag stod cykling på dagordningen. Jag ville köra ett "trycka-på-pass" med min Nishiki och känna lite på den. Tempobågen har åter blivit monterad efter att ha varit avtagen för diverse cykeltävlingar. Idag skulla verklige kötta, som en del säger.

Jag startade turen mot Utby. Där vek jag av uppför den långa backen till Bergsjön. Väl uppe blev det utförsåkning ner till Lärjedalen. Men jag är så feg att jag vågar inte släppa på, utan bromsade lite lätt hela tiden. Så feg var jag inte förut. Väl nere i Lärjedalen tog jag av på väg 190 mot Gråbo och fick cykla uppför en rejäl stigning igen - upp till Gunnilse. Sedan var det böljande väg fram till Ytterstad inna det kom ett flackt parti via Stannum fram till Gråbo. Jag tryckte på allt jag hade och struntade i om jag skulle krokna längre fram. Men det flöt på riktigt bra.

Vid Gråb tog jag av mot Stenkullen. Även denna sträcka börjar med en uppför. I gengäld fick jag sedan en ganska lätt körning till Lerum, när banans höjd över havsytan sakta minskade. Däremot var det dålig asfalt mellan Gråbo och Stenkullen, vilket drog ner hastigehetn något. Fortfarande flöt det på riktigt bra.

Jag cyklade genom Lerum och vid Aspedalen tog jag av och körde på kringelikrok vägen som ledde till Jonsered. Denna sträcka är också väldigt böljande, med ett par sega stigningar och ett par fina utförslöpor.

Efter Jonsered var det en ganska lätt körning på GC banan tillbaka till Partille. Jag hade kraft kvar att vräka på de sista två kilometrarna. Väl tillbaka vid utgångsläget så kunde jag stoppa klockan och konstatera att jag hade cyklat 43,33 km på 1:25:30. det gör en snitthastighet på 30,4 km/h.

Det är långt mycket bättre än vad jag själv trodde innan passet. Med tanke på att jag inte cyklat så där värst mycket, så är jag grymt nöjd. Jag hade räknat med att ligga på 25 - 26 km/h i snitt. Men detta överträffade det mest. Inte för att jag kommer att snitta 30 i Kalmar. Men dagens besked ger mig en fin trygghet inför cykelmomentet i Kalmar. Det känns på något sätt som om jag kan börja knyta ihop säcken nu. Och att om det är något som skall stoppa mig i Kalmar, så är det en punka i så fall....

Av Stefan Manning - 22 juli 2010 08:33

Nu är det en liten bit in på den näst sista arbetsdagen. Normalt sett springer ju tiden bara iväg. Men nu verkar det vara precis tvärtom. Dagarna segar sig fram timme för timme. Precis som i slutet på ett marathonlopp, där kilometrarna blir längre och längre. Det är grymt svårt att hålla igång sin egen motivation nu. 5 veckors ledighet hägrar och jag är redan mentalt på semester. Precis som i slutet på en mara eller sista timman på ett 24 timmars lopp, gäller det att bita ihop. Almost there...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards