Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Stefan Manning - 25 juli 2010 19:48

Nu har våra gäster åkt hem. Vi har haft en riktigt rolig helg, även om dagens regn försökte sabba det hela. Planerad Paddantur byttes ut och ersattes med gammal hederlig shopping i Nordstan.

Nu skall jag och Carina slappa lite och imorgon kommer vi att packa och förbereda oss för Kalmar. Jag skall även återuppta träningen efter 2 dagars vila. Om det blir cykling eller löpning vetjag inte än, men det lutar nog åt lite cykel. Nu är det 6 dagar kvar till Kalmar!

Egentligen inte så mycket man kan göra nu. Men jag vill i alla fall finslipa lite detaljer.

Av Stefan Manning - 25 juli 2010 08:36

Igår var det ett riktigt långpass på staden med Carina och Hennes bror med familj. Vi startade upp på universeum. Mycket intressant upplevelse, då det även var mitt första besök. Det går att lägga många timmar där, vilket vi gjorde. Speciellt med barn som är 13, 10 och 4 år gamla.

Efter en matpaus kändes vi oss stärkta att gå över till grannen - Liseberg. Efter lite inhandlande av åkpass var det dags att ge sig på utbudet. Mellanbarnet Alex ville ha lite action och åka vilt, det ville jag också. Två intressen som sammanföll. Vi drog iväg. Tyvärr var det mycket folk på Liseberg och därmed långa köer, så det blev en hel del köande. Men vi hann med en hel del. Bland annat Uppsvinget, Blader, Kanonen spinnrocken mm. Jag måste nog säga att min favorit blev Kanonen, enda minuset var att det är en kort åktur.

13 timmar senare var vi hemma. Det var en trött samling hjältar som kom hem. Dessutom släpade vi på 4,2 kg Center choklad som Carina vann på ett av spelhjulen.

Idag står shopping och Paddan på dagordningen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards