Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Stefan Manning - 28 juli 2010 15:05

Hemkommen efter ett cykelpass. jag och Carina var ute och körde ett varv på ironmanbanan i Kalmar. Det var inte fråga om någon snabbkörning, utan mer att i lugn och ro rulla igenom banan. Mest för att återuppta bekantskapen med banan och se om den förändrats sen sist.

Vi stannade till några gånger före att drick och stretcha lite. Totalt höll vi på i 3 tim och 3 min. Sträckan vi cyklade var 59,5 km.

Detta får allt bli det sista träningspasset inför lördagen. Nu skall det bli vila och förberedelser inför lördagen. Jag skall ladda upp depåerna med energi.

Av Stefan Manning - 28 juli 2010 08:35

Imorse fick jag bokstavligen talat en kall dusch. Kl 07:00 var jag nere vid Kattrumpans badplats där starten skall gå på lördag. Det skulle bli visning och provsimning av banan. Simbanan är numera ändrad och körs nu i en tvåvarvsbana. Senast jag tävlade så var det en trevarvsbana.

Men satan i gatan vad det var kallt i vattnet. Det var mycket strömmar i vattnet. Det nöp ganska bra i fötterna och simningen kändes stel i början. Jag var på väg att vända tillbaka in mot land. Men jag ändrade mig. Viker jag ner mig nu, så hur blir det på lördag? För då lär det inte bli värre. För några dagar sedan hade det varit 11 grader i vattnet. Nu hade en av simarna med sig en termometer. Den hade pendlat mellan 14 och 15 grader. Inte indra på att det var kallt.

På grund av detta kortade vi av banan något och totalt simmade vi ca 1100 m. Längst ut kom vi in i en kall ström. Det var som att simma in i ett kylskåp. Efter halva sträckan började jag att komma igång, men det satt långt inne. Som tur var, så var det inte så vågigt i vattnet. Jag har som vanligt svårt med navigeringen i dessa vatten och nu när man koncenterrade sig på att hålla igång, så blev navigeringen ännu svårare.

Att simma denna bana, är att simma i grunt vatten. Så det blev att simma genom sjögräs och tång stundtals, men det var bara att simma på. Är man inte van vid det, kan det upplevas som lite läbbigt.

Helt klart, så är det simningen som kan fälla mig på lördag. Tar jag mig igenom den, så kommer mina chanser att gå i mål att öka rejält. simningen kommer garanterat bli det kritiska momentet på lördag.

Väl tillbaka till hotellet åt jag en rejäl frukost

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards