Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 21:29

Nu börjar det dra ihop sig till sängång. skall upp 04:45 imorogn bitti. Lätt frukost och ner till växlingsområdet för incheckning och förberedelser. Kl 07:00 slår saningens timma och då börjar förhoppningsvis en omkring 14 timmars resa i löivskvaliténs tecken.

Vill Ni följa mina öden och äventyr, så kan Ni surfa in på http://www.kalmartri.com. Mitt startnummer är 423. Eller via SMS. Skicka i så fall 'KT 423' till 72700.

Ha en bra dag imorgon, för det skall jag ha....

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 21:24

Ett annat och intressantare drama pågår i nordtyska Lehnsann. Där kör Kari Martens en tredubbel ironman. Denna tävlings startade 7 i morse. Och han har hunnit klara av simningen (11,4 km) på 4 tim 19 min! Nu är han nästan halvägs in i cykelmomentet. Gott gry i den mannen.

Så när vi ältar oss igenom ironman imorgon kommer han fortfarande hålla på för att avsluta löpningen. Jag vill också köra den nå'n gång....

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 21:13

Nu har vi kommit tillbaka efter att ha varit på pre-racemöte, shoppat och kollat in sprinten. Mycket intryck att ta in och många vänner och bekanta att möta och prata med. Då trivs jag. Jag har shoppat ett par kompressionstights, som kan komma till pass i kommande 48-timmars lopp. Samt ett par lösa kompressionstights som jag skall dra över vaderna. Detta kommer jag att ha imorgon under tävlingen, eftersom det blir för knöligt att sitta och dra på sig komressionstrumpor som normalt är en kalorikrävande övning.

Allt förberett. Vädret imorgon ser ut att bli hyfsat soligt, upp till 21 grader och 5 - 6 m/s sydvästlig vind. Vattentemperaturen verkar ligga på 16 - 17 grader. Simbanan har blivit avkortad och körs i fyra varv istället för två. Detta beroende på den låga vattentemperaturen längre ut i Kalmarsund.

Just nu är det simningen jag är orolig för, inte loppet i sig.

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 13:19

Shit. Jag tror att jag har fått vätskebrist av allt dreglande. Vi har varit på nummerlappsutdelning och spanat in alla coola hojar och alla prylar. Snacka om att tungan hängde utanför och salivavsöndringen var stor.

Sådana här saker gör att hornen växer fram och mitt andra jag - pryltoken tar överhanden. VILL HA...!!!

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 10:28

Jag sitter här och kolla in resultaten från min senast fullbordade ironman - 2005. Då gick jag i mål på 14:23:09. simningen gick då på 1:58:07, efter två mycket grova felvaigeringar på andra och tredje varvet. Hur det går denna gång våga jag inte sia om. Simningen är min akilleshäl.

Cyklingen gick 2005 på 6:47:55. Det gör ett snitt på 2 tim 15 per varv. Denna gång bör det gå något snabbare känns det som. Snitthastigheten var då 26,5 km/h.

Löpningen stannade 2005 på 5:26:50. Det är nog ganska rimligt att jag hamnar i den trakten igen. Jag hade mycket löpträning då och har haft mer löpträning nu. Jag har förvisso krupit ner i kilometertider, men med tanke på att löpningen föregås av drygt 3,8 km simning och drygt 180 km löpning så borde löpningen landa där.

Det som talar för en snabbare tid är att jag gått ner i vikt. Klarar jag simningen, så har jag nog stora chanser att klara resten (om jag inte får punka). Målet är att komma in mellan 13:30 och 14:00. Vi får se hur långt det håller.

Det som talar emot är en mycket låg vattentemperatur och kraftiga vindar imorgon.

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 10:26

Det är jobbigt att sitta i ett vänteläge nu. Om en halvtimma öppnar nummerlappsutdelningen och tiden bara kryper fram. Det enda att göra är att hänga vid adtorn just nu eller se på TV. Jag vill ha lite action nu.

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 08:42

Jag och Carina satt slökollade lite på TV när en episod fångade oss. I ett program som handlade om engelska poliser visades ett avsnitt om hur polisen stoppade en snubbe som pratade i mobiltelefon medan han körde bil. Han fick ett ultimatum. Antingen 30 pund i böter och ingen prick eller rättegång. Killen tog ju böterna. Nu har man höjt böterna till 60 pund. Där var det inget snack över huvud taget.

Varför kan man inte göra så i Sverige också? Sätt dit dom där djävla mobilpratarna!

Av Stefan Manning - 30 juli 2010 08:26

Vaknar upp till ett halvklart men blåsigt väder. Jag har sovit så där i natt. Vaknade flera gånger av det var varmt på rummet. Idag blir det mycket titta och lyssna. Allt är förberett utom nummerlappen som hämtas senare idag. Jag är laddad! skall strax ut och känna på vädret.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards