Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Stefan Manning - 1 augusti 2010 23:17

Återigen har TV4 bevisat sin inkompetens, genom att bryta en final i ett stort idrottsmästerskap för att visa reklam. Vad fan är det som rör sig i huvudet på dessa pjasar som sitter och styr programmen? Inte nog med det, man gör allt för att dra ut på avbrotet också.

Kommentatorerna säger att vi tar en kort paus. Då skall medaljerna avgöras i damernas höjdhoppsfinal.

Då börjar man med att programmet presenteras av bl, bla, bla. Det skiter väl jag i. sedan kommer detta oliiidligt långa avbrott. När det är slute kommer det jag hatar mest. Man måste till varje pris förlänga avbrotten med att visa trailers på andra program. Hallå!! är det nå'n hemma!? Och slutligen skall hjärntvätten avslutas med att programmet presenteras av bla, bla, bla. Då tror man att det är slut. I helvete heller. En EM vinjett. Skit i det. Lägg ut bilden bara!!!

Hur i helvete kan ett sådant bolag få rättigheter att sända ett stort mästerskap när man på rent djävelskap går in och saboterar en stor idrottshändelse. Kan ingen på TV4 känna ansvar att låta SVT hålla i sådant så att vi får se på sändningarn i lugn och ro? Vem är TV4 till för? Tittarna eller reklamköparna? Jag hävdar med en dåres envishet att alla kanaler som bryter sina program för att sända reklam är totalt oseriösa. Att sända reklam mellan programmen, det kan jag acceptera. Men bryta program. Nix. Eller låt mig kompromissa. Idrottsevenemang och långfilmer. Inga reklamavbrott. men alla andra intelligensbefriade program som alla serier och löjliga dokusåpor där kan Ni bryta.

Det är rent ut sagt fan att TV4 gång på gång skall tillåtas sända stora evenemang och därmed sabotera sändningarna. Jag får mer och mer aversion mot all denna reklam ssom överöser oss. Till och med när programmet börjar igen har man börjat att visa flashar i överkanten på bilden. Inte ens då kan man bli lämnad ifred. Vad är det för ruttna människor som tänker ut sådant här?

Av Stefan Manning - 1 augusti 2010 23:07

Nu är jag äntligen hemma efter denna äventyrliga helg. det är alltid lika skönt att få kliva över tröskeln till sitt kära hem efter några dagars bortvaro. Efter det vi lastade ur bilen, gick vi bort till restaurang Timjan och åt lite, samt tog en kall Kaltenberger - vårt "bra-jobbat-öl". Nu är det dags att gå in i programmet igen.

Kvällen har ägnats åt upppackning och lite mervardagliga rutiner. Vi tog dock en paus för att se på höjdhoppsfinalen.

Jag har behandlats de två blåsor som jag fixade under gårdagens löpmoment och voltarenat ryggen lite extra. Jag har också börjat (traditionsenligt?) att författa en längre story om mina upplevleser i Kalmar. Den kommer att finnas på min hemsida. men Ni får tåla Er en eller två dagar till. Jag måste ju göra lite annat också än att sitta vid datorn.

Av Stefan Manning - 1 augusti 2010 07:45

Vaknade upp pigg som en lärka vid halv sju. Kroppen beter sig verkligen underligt nu. Igår kväll när vi kom till hotellet bjöd Carina på en stor kall öl. Gissa om den satt fint. Satt en stund i lobbyn och snackade med två Volvokollegor som också hade kört. Det blev en skön nedvarvning.

En annan bra sak Carina bjöd på var massage efter loppet. Den massagen var klockren och massören kunde fixa till min rygg så att jag inte behövde gå dubbelvikt till hotellet.

Jag utnämer Carina till trunkbärarnas mästare. Hennes coachning var betydelsefull. När Hon sedan skall köra, då står jag vid ringside och servar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards