Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Stefan Manning - 4 augusti 2010 16:54

Idag blev det mitt första riktiga löppass efter Kalmar. Dagen till ära så drog jag på mig mina nya kompressionstights som jag köpte i Kalmar, dagen innan loppet. Nu var det dags att inviga dom. Jag har fortfarande känt lite trötthet i benen. Under gårdagens korta löpmoment, så kändes det i låren.

Det blev ett kanonbra pass. Jag sprang ganska obehindrat och kände mig inte minsta sliten. Det var ett bra löpväder ute. Lite halvklart. 19 grader, men en frisk vind. Turen gick upp till Humlebadet (min vanliga runda) och hem igen över Kåhög. Hela tiden kändes det bra. Jag körde på lite extra på kilometern innan milpasseringen och även det kändes bra. Milen passerades på 54:09. Det tycker jag är bra. Det är min tredje snabbaste miltid detta år. Vikten har börjat vända nedåt igen. Jag gick upp en massa kilon i samband med järnmannen och hade väldigt mycket vätska i kroppen. Nu har det börjat försvinna och det är ju också positivt.

Just nut när det gött att leva.

Av Stefan Manning - 4 augusti 2010 11:40

Igår kväll var jag ute och tränade lätt med LEK-gänget. Det blev knappt 5 km blandat gång och spring. Jag vill inte kalla det för ett riktigt löppass. Men löpningen jag gjorde kändes bra. Jag var lite orolig för mina fötter. De hade under dagen börjat svullna upp, en ganska sen reaktion tycker jag, men så var det. Dessutom ser det ut som om jag har fått en blödning på undersidan foten, det ser ut som ett blåmärke där.

Av den anledningen satte jag på mig mina ett nummer för stora skor. Vi sprang i den vanliga terrängbanan hos Ava med ett antal hundar varav den minsta hade fått totalt kåtslag på grund av att den ena tiken i församlingen hade nyligen varit inne i en löpperiod och fortfarande luktade gott ur en hanhunds perspektiv.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards