Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Stefan Manning - 5 augusti 2010 23:37

Den 9 april 2011, fyller jag 55 år. Då får man börja ta ut sin pension (om man vill), man är berättigad att bo på seniorboende. Den 9 april 2011 går starten för TEC100. Det betyder Täby Extreme Challenge 100 miles (160,1 km).

Jag tycker att det kan inte bli ett mer passande sätt att fira sin födelsedag på. Eller hur? Därför är jag nu anmäld!

http://www.colibri.se/TEC/index.html

Av Stefan Manning - 5 augusti 2010 23:22

Min son Mikael tittade in idag tillsammans med sin flickvän Linnea. Det hela resulterade i kaffe med fralla på terassen, med tillhörande skvaller och lösande av diverse världsproblem.

Det var en mycket trevlig stund och framförallt avkopplande. Me like.

Av Stefan Manning - 5 augusti 2010 13:03

Vaknade ganska tidigt idag. Startade upp med att koka kaffen, medan jag fixade på mig löparoutfiten. Jag ville gärna komma ut så snabbt som möjligt eftersom det har aviserats mycket regn idag.

Efter att fått i mig kaffet så drog jag ut. Det blev samma runda som igår. Skillnaden var att tempot blev mycket beskedligare. Jag har gått tillbaka till att äta enligt viktminskningsprogrammet och det märktes väldigt tydligt idag. Men trots det kunde jag ändå hålla ett gott tempo. Min Garmin berättade för mig att dagens runda blev 11,2 km lång och sprangs på 61 minuter, dvs 5:47 tempo i snitt. Det är klart godkänt. Numera kan jag drista mig att säga att alla löppass som går snabbare än 6 min tempo är bra.

Men minuskalorierna börjar i alla fall göra sig påminda. De nya kompressionstightsen var monterade på mig idag ochkså. Jag kan konstatera att detta var ett riktigt bra köp.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards