Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Stefan Manning - 7 augusti 2010 23:32

Jag fick ett infall och surfade över till puls.se, min före detta absoluta favoritsajt alla kategorier in den som driver sajten, körde ner allt i botten. Som vanligt är det numera en handfull människor som krampaktigt håller sig kvar och skriver inlägg.

Fortfarande försöker man locka nya medlemmar med en ruta som upplyser att man bjuder alla medlemmar på gratis medlemskap under hela 2009.

Går jag in på pulsutvecklarnas blogg, så hittar jag senaste inlägg därifrån daterad den 23 januari 2009.

Klickar man på företaget Jomsborgs länk (dom som ligger bakom marathon.se och puls.se) - jomsborg.com, så finns inte sidan. Byter jag ut com mot se, kommer sidan upp. Då får man ett meddelande att den är under rekonstruktion.

Hur kan ett företag som skall påstå sig vara proffeisnella över huvudtaget ha kvar sådan gammal dynga? Det räcker inte med att sminka upp sajten och få den att se prålig ut. Huvudsajten marathon.se är hyfsad men har en tävlingskalender som får en att tro att det är mycket sparsamt med tävlingar i detta land.

När jag ser detta blir jag bara bitter. Pajasarna bakom puls.se har fortfarande inte och vill inte ta in signaler från sina användare. Denna sajt är ett mycket bra och konkret exempel i utbildningar på hur man INTE skall driva en sajt - åtminstone om man utger sig för att vara professionell.

Jag gitte inte ens att logga in denna elektroniska begravningsbyrå. Jag hyllar livligt det nya ställe jag har hittat till: jogg.se. Dom har något som många webdesigners idag har tappat i sin prioritering att coolhet och läckra funktioner går före sådana enkla saker som funktionalitet och användbarhet. Funbeat är också en bra sajt, kanske lite mer teknisk finessrik, men inte lika översiktlig som jogg.se. Det som är gemensamt för Jogg och Funbeat är de har administratörer som läser i trådarna, lyssnar och tar åt sig medlemmarnas synpunkter och driver sina sajter med medlemmarnas bästa som värdegrund. På alla dessa punkter är puls.se den totalt raka motsatsen. De borde ändra namn till pajas.se. Till och med Facebook är bättre än puls.

Ja, jag hittade många nya vänner på puls. Till och med kärleken hittade jag där. Vi är en del som fortfarande håller kontakten. Men tyvärr är inte det good enough när puls.se har oturen att drivas av en man som totalt skiter i medlemmarna och vad dom tycker. Jag hade några riktigt bra år på puls och jag saknar dom verkligen. Men tyvärr måste jag inse att den tiden är förbi.

Jo, en sak var bra med puls. Det var den lilla hemsida med gästbok där man kunde få kommentarer och även svara på dom. Denna funktion saknar jag verkligen. Det är väl Funbeat som ligger närmast detta, med sin blogg.

Vila i frid - puls.se.

Av Stefan Manning - 7 augusti 2010 21:59

Fastnade framför en film på TV:n. En medioker ruller med Michelle Pfeiffer som skall lära en samling värstingar lite kultur. Känns konceptet igen?

Jag är i alla fall nöjd med min andra semestervecka. Den genererade 50,9 km löpning. Skall det föreställa återhämtning efter järnmannen? Hur som helst börjar det bli återhämtning på viktfronten också i alla fall. Nu skall jag försöka köra på sista biten till målvikt och till stoppvikt. 75 resp 73 kg. Där finns det inga genvägar. Det har varit lite si och så med viktminskningen sedan mitten av juni. Det har varit många tävlingar jag måste äta upp mig inför och jag har varit på programmet igen fast kortare perioder.

Nu kommer jag att vara på fram till helgen 21 augusti. Då skall det göras en dubbelstöt i form av Prinsens minne och Midnattsloppet på samma dag och inför en sådan grej måste man helt enkelt ladda. Detta till priset av att jag kommer vara mer kraftlös på grund av att jag går på ett kaloriintag på ca 1100 - 1300 kcal per dag. Det blir jobbigt att träna samtidigt. Smällar man får ta.

Av Stefan Manning - 7 augusti 2010 17:30

Idag var jag ute och handlade lite. Tanken var att jag skulle vila idag och köra lite imorgon. Men så såg jag på väderprognosen att det skulle regna och fattade snabbt beslut att köra idag.

Det blev varmt idag. 24 grader var det när jag gick ut vi tvåtiden. jag sprang över Bergsjön-Gunnilse-Lexbydal och tillbaka och töjde rundan lite på slutet för att få till 18 km. Detta är en grymt schweinjobbig bana med två mycket långa stigningar som verkligen suger musten ur en. Eftersom jag var lite sliten från igår så blev detta ett jobbigt pass. Men jag lyckades genomföra än genom att springa i mitt ultralunk. Ungefär på samma sätt som i Kalmar och det funkade. Men djävlar igatan att jag var trött då jag kom tillbaka. Jag lade mig i hammocken och där låg jag en timma innan jag kom till sans igen.

Men jag är mycket nöjd med passet. Dessutom kan jag konstatera att jag åter är under 80 kg efter min tillfälliga viktökning i juli och det känns skönt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards