Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Stefan Manning - 17 augusti 2010 22:31

Ikväll var det LEK träff hemma hos Siv och Kenth. Det blev en lugn och behaglig tur i Lärjedalen utmed Säveån. Löpningen blev intervallbetonad, då jag gick en kortare sträcka och sedan sprang. Tyvärr kunde jag inte springa så fort. Jag hade inga linser i och glasögonen låg kvar på köksbordet hemma hos Siv och Kenth. Det var av den anledningen svårt för mig att se marken ordentligt. Jag tramapade fel en gång och fick snabbt kyla ner foten i Säveåns vatten. Men det verkar inte vara någons större fara på taket och det ser inte ut att bli problem på lördag.

Efteråt blev det att äta av Sivs oförskämt goda köttfärspaj med äggstanning. Den är milt uttryckt djävligt god.

Jag tror att detta kommer att vara mitt sista löppas inför lördagen. Eventuellt kommer jag nog att träna på torsdag nere på Itrim också.

Av Stefan Manning - 17 augusti 2010 16:12

Nu laddar jag inför kvällens träningspass med LEK-gänget. Ikväll skall jag dock ta det betydligt lugnare, till Avas stora besvikelse (?)...

Av Stefan Manning - 17 augusti 2010 15:02

Igår var jag hos en optiker för att komma till rätta med mina synproblem. Efter en del mätande och gluttande genom diverse linser, så kom vi fram till att ändra styrkan i ina linser. Jag har köpte ett par av de nya för att prova. Som det verkar nu skall jag slippa läsglasögon när jag sitter framför datorn. Troligtvis beror problemen på öevransträngda ögon. Däremot behöver jag läsisar när jag skall läsa väldigt liten text.

Av Stefan Manning - 17 augusti 2010 11:33

Det har varit aktivt värre på morgonen. Efter att ha varit nere en sväng på Partillebo:s områdeskontor, så drog jag ut på en löprunda. Först tänkte jag nöja mig med den kortare Kåhögsrundan på 6,4 km. Men under resans gång ändrade jag mig och började improvisera. Jag drog ut rundan något och lade på Carinas morgonrunda. Resultatet blev 10,41 km på 1:01:53 - 5:57 tempo. Det kändes inte lika segt som igår och jag behövde inte ta i nämvärt. trots detta lyckades jag värpa fram en negativ split. 30:10 på 5 km passeringen. Den andra femman gick på 29:10.

Jag går fortfarande på minuskalorier. Dagsintaget ligger för närvarande på 1000 - 1200 kcal, så det känns.

Dessutom passerade jag 100 km i månadstotal. Målet är ett snitt på 131 km varje månad för att nå årstotalen på 1572. Med tanke på att jag skall göra en halvmara plus ett millopp på lördag så kommer jag att efter denna helg hamna på 131 km. Sedan blir det dessutom Skövde ultrafestival med 48 timmars löpning. Så jag lär med råge straffa mitt månadsmål denna månad.

Jag kunde också konstatera efter att ha duschat att vågen visar 78,2 kg. Bara 3 kg kvar till min målvikt och 5 kg till stoppvikten. Nu är jag på upploppsrakan och ser målskynket. Efter passet blev det en måltid bestående av Karis proteinpannkakor.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards