Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Stefan Manning - 31 augusti 2010 22:48

Ikväll var det träning med LEK-gänget. Jag sprang inte så långt idag. Det var mest att få känna på hur kroppen reagerade  efter loppet. Jag sprang och gick omväxlande. Löpningen gick förvånansvärt bra och jag låg lätt under fem-minutersstempo när jag väl tryckte på.

Nu gäller det bara att återhämta sig lite till. Mina fötter har som vanligt svullnat upp rejält, men det kommer ju också att gå tillbaka. Jag har nu väldigt mycket vätska i kroppen, som behöver några dagar på sig för att försvinna ut.

Jag är nöjd med utvecklingen.

Av Stefan Manning - 31 augusti 2010 07:15

Jösses! Nu drar studierna igång. Jag skall plugga lite C# på distans. Men jag är inte förtjust i att man lägger en live introduktionsföreläsning mitt på dagen kl 13. De som studerar på distans brukar ju oftast ha ett jobb och då är det inte alltid lätt att komma ifrån. dessutom har de inte lagt ut uppgifter och läsanvisningar i förväg, utan det skall pyttsas ut. Det gillar jag inte heller och det ställer till planeringsproblem för mig. Ibland förstår jag inte varför det är så farligt med information. Lägg ut allt ihopa med en gång så att man kan angripa det hela efter eget tycke. Den sista deluppgiften består även av att lämna in en rapport också. Detta innebär ordbajseri. Typiskt högskolor och inte särskilt relevant när man är ute i yrkeslivet, skulle man värpa fram rapporter enligt modell högskola, så skulle jag bli nedklubbad. Men det är bara att gilla läget.

Jag skall även slutföra min kurs med databasgränsnitt på webben, som jag inte riktigt hann med i våras. Det här gör att jag känner mig oerhört stressad och jag måste planera allt detta ytterst noga.

Nå väl. Inget mer gnäll över det. Bara jag får lite ineldande läsanvisningar så kan jag utnyttja lite lunchraster etc och läsa. Det skall bli kul att få lära sig att programmera i C#. Jag är i ganska stort behov av lite .NET-kunskap.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards