Alla inlägg den 4 september 2010

Av Stefan Manning - 4 september 2010 22:17

Så där ja! Nu har jag knådat ihop den första inlämningsuppgiften i min C#-kurs. Men jag har inte skrivit en enda rad med kod. Denna uppgift har handlat om UCSD (User Centered System Design) och vad det innebär. Dvs att man skall ha med användare när man utvecklar nya applikationer eller system. Uppgiften bestod i frågeställningar om detta. Med andra ord, rent ordbajseri.

Varför är högskolor så kåta på alla dessa rapporter. I detta fall dessutom på en totalt teortisk konstruktion. Näe. jag vill komma till momentet då man skall åtminstone få skriva Hello World i C# kod.

Av Stefan Manning - 4 september 2010 21:50

Det är konstigt. Ikväll var det ju premiär på programmet "Här är Ditt liv!". Äsch! det skall jag inte kolla på. Sån't trams. Men lik förbannat så itter jag framför burken och kollar. Det programmet har någon konstig dragningskraft på mig.

Ändå är jag en person som aldrig går tillbaka i mitt liv. I alla fall inte medvetet. Det som har varit, det har varit och det finns ingen anledning för mig att älta det. Jag är en person som istället blickar framåt.

Ibland kommit mitt förflutna ifatt mig i form av minnesflashar. Speciellt via musik, när man hör någon speciell låt. Då kan man få en nostalgitripp, fast det är ju lite kul.

Av Stefan Manning - 4 september 2010 15:01

Även idag blev det löpning. Det blev samma runda som igår (jag älskar den rundan). Tyvärr startade det hela lite segt. Jag kände mig lite stel från igår och dessutom kände jag ett litet lätt håll. Men detta släppte efter 3 - 4 kilometrar. Sedan fick jag en underbart fin och avslappnad löpning och kunde njuta av resan.

I och med detta pass, passerade jag 1500 km i antal löpta kilometrar i år. Nu har jag bara 66,1 km kvar till mitt årsmål på 1572 km. Då har jag sprungit genom hela Sverige. En annan kul grej med dagens pass, var att jag lyckades få till en negativ split. Sådant är ju alltid roligt.

Av Stefan Manning - 4 september 2010 11:00

Nu har jag vaknat upp en en underbart god natts sömn. Det behövdes verkligen. I går kväll tog jag det lugnt efter löpning, som var den första fasen att varva ner efter veckans jobb. Jag kollade på en inspelad film, läste sedan lite och sussade in så gott, så....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards