Alla inlägg den 20 september 2010

Av Stefan Manning - 20 september 2010 07:22

Så var den första inläningsupgiften i kursen "Användarcentrerad programutveckling i C#" godkänd. Det tog lite tid med den rättningen. Förvisso var detta ingen särskilt avancerad uppgift, eftersom den bestod mest av ordbajseri. Men ändå, den msåte ju ändå göras.

Så det blir en ganska positiv start på veckan. nu gäller det att få till resten av kursen och även den andra kursen.

Av Stefan Manning - 20 september 2010 05:51

Så var valet klart. Det kommer ju att helt klart bli en intressant mandatperiod. Det enda som irriterade mig var denna totala politiska mobbing av ett parti som skedde igår och skett under valkampanjen. Säga vad man vill om dessa Sverige demokrater, men dom har faktiskt blivit valda av svenska folket. Nåja. I alla fall delar av svenska folket och när jag gick till kojs igår, så var det fler som röstat på SD än de som röstat på både vänstern och kristdemokraterna. Till och med SVT deltog i mobbingen. När man såg kristian Luuk springa fram och tillbaka, så syntes foton på väggarna av alla partiledarna. men jag såg ingen Jimmy Åkesson.

Då tycker jag inte att man som etablerad politiker beter sig som de gjorde igår. Låt nu dessa sverigedemokrater få bekänna färg i riksdagsbänken och visa vad de går för. Nu är det dags att skippa den kaxiga åsiktsattityden och börja leverera. Jag tror att detta hatdrev mot sverigedemokraterna bottnar i en rädsla för det som inte är etablerat. Det var likadant då ny demokrati kom in i riksdagen. Och hur många av deras förslag har inte genomdrivits idag av etablerade partier?

Det mest intressanta är att alla tar avstånd från dessa sverigedemokrater, men hur gör man sedan när det skall fattas beslut. Jag tror att om partierna hade behandlat dessa som värdiga motståndare så hade de kunnat debattera ner dessa i valkampanjen. Nu gjorde man inte så, det var ödesdigert. I andra länder finns redan detta fenomen och dom har ju precis inte gått under. Så domedagsivrarna kommer snart ha skrikit sig hesa och tystat ner sig själva.

NEJ! Jag röstade inte på sverigedemokraterna. Jag röstade för ovanlighetens skull på alliansen, jag som aldrig skulle rösta borgeligt. Men jag tycker att rätt skall vara rätt och demokrati skall vara demokrati. Det har hela det etablerade partisverige mycket snabbt glömt av, när en ny politisk hanne kom in i hägnet och började pinka revir med de andra.

Nu skall det bli intressant att se börsens (marknadens) reaktion på detta.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards