Alla inlägg under september 2010

Av Stefan Manning - 2 september 2010 09:10

Jaha. Då skall vi se hur det går. Min ambition är att nå målvikten på 75 kg innan Rosa Dygnet 2-3 oktober och helst även min stoppvikt på 73 kg. Jag får börja med att komma tillbaka till utgångsläget innan 48 timmarsloppet. Som var 78,2 kg. Det är nog ett par kg kvar där. Men just nu pissar jag ut mängder med vätska, så processen är i gång. Kvällens viktvärde kommer att bli ett utgångsvärde in för slutstriden.

Det känns som om man är på upploppsrakan nu.

Av Stefan Manning - 2 september 2010 06:11

Jag misstänker starkt att vågen kommer visa ett antal kilo upp idag när jag skall kontrollväga mig på I-trim. Inte så konstigt. Vissa tycker att jag kanske borde tappat mycket när jag sprungit i 48 timmar. Ja, men det måste ses ur ett längre perspektiv. Efter järnmannen släppte jag ur 8 kg under efterkommande vecka.

I och med att man stoppar i sig så mycket sött, kolhydrater etc, så binder detta mycket vätska. Så är fallet med mig, jag har fortfarande mycket vätska i kroppen och mina fötter är fotfarande svullna. Under de senaste dagarna har jag pinkat en hel del.

Så det är bara att ta det lugnt. Allt kommer att återställa sig. dessutom går viktmiinskningen inte lika fort nu, som den gjorde i början. Av den anledningen kommer jag inte att lipa ikväll när jag äntrar vågen. Jag vet ju varför.

Av Stefan Manning - 2 september 2010 06:02

Igår var jag ute med jobbet och åt på en grekisk restaurang. Mina vana trogen beställde jag öl till maten och kunde med ett fridfullt leende konstatera att ölet heter Marathon. Det kändes som om jag funnit den felande länken. naturligtvis beställde jag in en sådan (och senare några till).

Ölet var faktiskt helt OK. Först trodde jag att det skulle vara ett jäkla blask, men så var det inte. I ärlighetens namn skall jag också tillägga att det finns godare öl och att den dock ändå ligger på övre halvan av de olika öl jag smakat på.

Av Stefan Manning - 1 september 2010 06:27

Nu är det september månad och hösten står snart för dörren. I och för sig har jag inte problem med det. Jag gillar hösten. Det brukar vara bra träningsförhållanden då.

Närmast i pipeline ligger nu Rosa Bandets 24 timmars spinning. En sak som ligger mig varmt om hjärtat.

Vidare så kommer jag med stor sannolikhet att springa Göteborgs marathon, därefter skall vi på träningsläger med LEK. Mer planering än så har jag inte denna ad-hoc-höst. Det skall väl vara Sylvesterloppet då. det som styr är att jag kommer vara tvungen att jobba en del helger, mina studier och min kommande operation. det hade varit kul om man kunde fått klämma in en mara till, eller två.

Av Stefan Manning - 1 september 2010 06:23

Jädrans vad saker drog igång denna vecka. Det var ingen mjukstart på jobbet, som har börjat i ett hsyteriskt tempo.

Mina studier har brakat igång också, vilket gör att jag kan inte sitta och hänga på forumen lika mycket också. Träning och studier är högt prioriterade denna höst. Sedan kommer en operation också, som jag inte vad vad som kommer att hända med ännu. Jag har inte hört flaska från dom. Det enda jag vet är att de skall skära upp mig i Skövde.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards