Alla inlägg under september 2010

Av Stefan Manning - 10 september 2010 21:05

Nu måste jag få lite tid till studier. Jobbet har saboterat ganska mycket för mig nu. Dåligt ledarskap och undermåligt beslutsfattande har gjort att jag de senaste två veckorna har levt en mycket godtycklig ad-hoc värld som gjort det totalt omöjligt att leva ett normalt liv.

På något sätt måste jag bryta mig ur detta.

Av Stefan Manning - 9 september 2010 22:20

Trots inbrott och annan djävelskap, så sprang jag Lindholmenstafetten idag. Jag fick hoppa in i CArinas lag. Det började med att jag sprang från jobbet till tävlingen. En underbart behaglig tur på 8,64 km som avverkade på 49:57 (5:46 tempo). Jag kom fram i lagom tid innan start och fick då reda på att ytterliager en i laget ahde kastat in handduken, så jag fick dubblera. Det blev första och tredje sträckan för mig.

Mitt problem är hur man disponerar sådana korta sträckor som 2,5 km. Jag är inte van vid det.

Vid starten drog alla iväg och det blev en lucka mellan mig och de andra. Men sedan krokande folk av den höga utgångsfarten. Jag sänkte tempot något och hittade en bra fart. Trots detta passerade jag ca 10 - 15 personer under detta varv. Jag såg senare att min öppningskilometer gick på 4:36. Tyvärr glömde jag att stänga av klockan efter första varvet, då jag tjafsade med funktionärer som vill plocka av ett chip. Men jag vägrade. Så första varvet snittade jag på 5:09, trots att jag glömde att stänga uret.

Andra varvet (tredje sträckan) gick också hyfsat. Men jag kände de sista två-, trehundrametrarna att det tog emot. Jag skulle behövt lite vätska där. Men det redde sig. Det varvet snittade jag 5:11 per kilometer.

Sammantaget är jag nöjd och jag fick totalt ihop13,94 kilometer löpning denna dag. Nu har jag nara kvar 32,6 km kvar till mitt årsmål på 1572 kilometer. Då har jag sprungit genom hela Sverige.

Av Stefan Manning - 9 september 2010 21:42

Hur skall man kunna skriva om allt trevligt som var på Lindholmenstafetten när man kommer hem och upptäcker att man har varit utsatt för inbrott? De små djävla pundarasen har brutit sig in i vårt källarutrymme. De har tagit våra nya vinterdäck - helt oanvända.

En dela av Carinas kort som låg i en kartong var utslängd på källargången. Jag känner ingen som helst empati för dessa svin. Jag skulle lugnt kunna sitta och titta på när dom går under. Det enda jag känner är ilska och hat mot detta avskräde till människor som inte klarar av att skilja på mitt och ditt. En bra kriminell är en död kriminell. Sluta jamsa med dessa. Spärra in patrasket och se till att de inte kan vistas bland hederligt folk. Vård!? Baah!!!!

Av Stefan Manning - 9 september 2010 09:04

I morse tog jag bussen till jobbet eftersom jag skall springa hem. Då slog det mig vilka grisar en del människor är. Det låg gamla förpackningar från McDonalds slängda i busskuren, folk stod överallt och rökte. det känns som det inte är bilarna som släpper ut skiten, utan att det är rökare och övriigt slappt folk som inte kan stoppa sina saker i en papperskorg. Det ligger fimpar överallt på marken. Dessutom stod det en intelligensbefriad gubbe och hostade så där rosslande äckligt. Och det fanskapet hade inte ens vett på att håll för munnen. Vilken djävla pendlar svinstia. Inte undra på att man klagar på nedskräpning etc...  Fy fan vad äckligt!

Av Stefan Manning - 8 september 2010 22:57

Äntligen fick man komma ut på lite spring. Det kändes evigheter se'n sist, trots att det bara gått två dagar. Men det blev ett fartleksbetonat pass. Bland annat kutade vi uppför den långa backen till Kvastekulla kyrkogård och ner igen, hela tre gånger. Denna gång kändes det ruggit lätt alla tre gångerna. Jag minns mitt senaste pass där, då var det en kamp och då vägde jag över 100 kg. Vilken skillnad!

Nu är det dags för bingen. Jag har plockat ihop mina löparprylar inför mogondagens träning och tävling.

Av Stefan Manning - 8 september 2010 18:53

Sitter och väntar på att Eva och Nisse skall dyka upp. Jag är grymt sugen på att springa. Det har varit en fruktansvärd arbetsvecka och jag behöver avkopplingen.

Imorgon skall jag iväg hyfsat tidigt från jobbet - vid 16 tiden - för att springa ner till Lindholmen och vara med i Lindholmenstafetten.

Av Stefan Manning - 7 september 2010 22:07

Det är mycket på jobbet nu. Hinner inte med något annat. Nu när tisdagen är avklarad, har jag redan arbetat 27 timmar denna vecka. Imorgon kommer jag inte att vara kvar så länge. Inte i övermorgon heller. Jag behöver springa. Männsikan är gjord för det - inte för att jobba...

Av Stefan Manning - 7 september 2010 05:56

Och så åkte man på denna Lindholmenstafett ändå. Jag har inte velat springa den, eftersom den är så djävla kort - 2,5 km och det ger mig ingenting. Och jag har avgett ett nyårslöfte att inga distanspass skall vara under 5 km. detta är min nedre gräns.

Jag trodde att jag kommit undan. Däremot hade jag lovat LEK att vara med i ett lag, men det var ingen option i år av olika naledningar att sätta ihop ett LEK-lag.

Nu frågade Carina om jag kunde ta en plats i SEB:s lag som Hon administrerar och efter en kort stunds funderingar, så sa jag ja. Då hade jag kommit på lösningen och samtidigt uppfyllt nyårslöftet.

Jag springer från jobbet på Arendal till tävlingen och vevar runt banan där. Från jobbet är det 9 km enligt Eniro, så lite lugn löpning dit och sedan 2,5 km. Då får jag ju 11,5 km och det är ju som min ordinarie träningsdistans.

Allting ordnar sig...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards