Alla inlägg under december 2010

Av Stefan Manning - 8 december 2010 06:27

Jag känner mig ganska svag och orkeslös. Detta med minuskalorier tar på krafterna. Jag blev tvunge att går tillbaka till den gamla hederliga metoden från I-trim efersom jag nu har åkt upp i 83 kg klassen och jag har inte lyckats ta mig tillbaka. Gick till och med upp ett par kg till, fast det har jag fixat.

Jag har en mara att springa på lördag, sedan blir det tävlingsstiltje fram till Sylvesterloppet. Denna period skall utnyttjas till viktminskning. Fast från imorgon kväll och fram till loppet måste jag äta upp mig så att jag kan klara loppet.

Jag kände ganska tydligt av minuskalorierna när jag var ute på lunchen och sprang. Fy fan vad segt. kaloriintaget är just nu på 1000-1100 kcal per dag.

Av Stefan Manning - 7 december 2010 21:26

Jag har efter starka påtryckningar fått förfrågan om att tala om vem som donerade ölet. Det visade sig vara en kollega från Polen som var hos oss förra veckan. Vi hade varit ute på torsdagen och bowlat samt hinkat i oss en hel del öl (dock inte han). Han hade fått en öl på hotellet som han inte kunde ta med sig på planet. Dessutom var han inte så förtjust i öl. Men efter att han bevitttnat min konsumtion och uttrycksfulla kärlek till denna dryck, så tyckte han att jag skulle ha den.

Naturligtvis är detta ett ypperligt val.

Av Stefan Manning - 7 december 2010 19:39

Idag var jag ute på lunchen och sprang. Det var faktiskt ingen rolig upplevelse. Säger som älskar löpning. men även om man älskar löpning, så finns det smämsta och bästa pass. Detta var ett av dom sämsta passen. Oplogade gångbanor. Genom lössnö, odd och slask, gjorde det hela till en kam och inte till en löpning. 47 minuter tog det att springa de dryga 7 kilometrarna idag.Att jag dessutom går på minuskalorier gör ju inte saken bättre. Men nu är det passet genomfört och det är ju kul.

Av Stefan Manning - 6 december 2010 06:33

Vilken överraskning. När jag dök upp här på jobbet på morgonkvisten, så såg jag till min häpnad en flaska med fint öl ståendes här på mitt skrivbord. Jag har ingen aning om vem som ställt den här. Har jag kanske en hemlig beundrare? Jag lär väl få svar på frågan idag.

Hur som helst om man får en öl på skrivbordet varje morgon, då skulle det helt plötsligt bli djävligt kul att gå till jobbet.

Av Stefan Manning - 5 december 2010 22:38

Då var det dags att göra sig iordning igen för en ny arbetsvecka. Som tur är så är det en kort sådan eftersom jag är ledig på fredag.

Av Stefan Manning - 5 december 2010 18:45

Så där ja. Då har vi fått ett troll på funbeat. Någon som kallar sig Ola Stern, och det är inte någon äkta vara, dyker helt plötsligt och passande upp som gubben ur lådan och skriver ganska felaktigt om mig och Mikael S på jogg.se. Visserligen ett namn, men väldigt anonym och väldigt nybliven medlem på funbeat. Och så brukar normalt inte helt nya medlemmar betse sig på en community. Och än märkligare är väl att denna figur inte dykt upp i den aktuella tråden på jogg och sagt nå't.

Antingen är det en ny/gammal ja-sägare till en nämnd person eller och en patetisk figur som inte har någon som helst koll på vad som pågår. Vilket för övrigt utmärker de andra ja-sägarna. patetiskt.

Av Stefan Manning - 5 december 2010 15:16

Idag blev det löpning igen. Även denna gång upp till Humlebadet, fast utan en extrasväng över K-rutten. Dagens löpning blev besvärligare. Den nyfallna snön gjorde underlaget lite mer slipprigare. Dessutom spran jag från Jonsered station upp till Humlebadet i lössnö eftersom det inte var plogat där. Och det var tungt. Totalt blev det knappt 2,5 km lössnölöpning. Som tur var fick jag Rammsteins - Du Hast i hörlurarna de sista 500 metrarna av denna jobbiga sträcka och det gjorde att jag kunde ta mig lite extra i kragen och mata på ut till plogat underlag. En mäktig låt det där.

Totalt sprang jag 11,36 km på 1:12, vilket gör ett snittempo på 6:20. Och med tanke på hur det var på det oplogade underlaget, så tycker jag detta är helt OK.

Av Stefan Manning - 5 december 2010 12:05

Så var han då i mål i double deca ironman - Greger Sundin som normalt tävlar för SPIF Triathlon. Han genomförde 76 km simning, 3600 km cykling och 844 km löpning på 497 timmar 56 minuter och 41 sekunder. Dvs 20 dagar 17 timmar 56 minuter och 41 sekunder. Greger slutade på en tredjeplats

Detta är en bedrift som går så långt över det vanliga och som tyvärr kommer att gå all svensk media förbi, eftersom de är så upptagna och dessutom tror att all sport i Sverige kretsar runt fotboll och ishockey. Men att rapportera om de riktiga idrottarna, näe det gör man inte. Så pinsamt, så fruktansvärt pinsamt.

Stort grattis till Dig Greger! Det finns ingen som kommer i närheten av Din prestation i år.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards