Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Stefan Manning - 8 januari 2011 15:15

Vädret idag är inte inbjudande, regnet öser ner. Men det spelar ingen roll. Här skall springas. Jag gav mig ut på samma runda som igår kväll. Men idag var det att springa på is. Det var snorhalt ute och trots att man hade icebugs så var det halkigt. Men gårdagens snöpulsande borta vid Humlebadet visade sig idag. De sista 3 kilometrarna var endast en fråga om att komma hem. Det var bara så djävla segt. För att inte prata om snöpulsningen vid Humlebadet. Sedan gör ju detta att man går på minuskalorier sitt. Det känns så tomt i musklerna att det nästan ekar där inne. Totalt blev det 11,4 km idag.

Annars var det löpning genom på is och genom vatten. Ett riktigt grispass. Men om fyra dagar skall jag tänka på detta pass, när jag springer på en strand i 20 graders värme.

Den stora fördelen med detta regnande är att snön försvinner, då får man ta detta med is och halka ett tag. Inget att gnälla över.

Av Stefan Manning - 8 januari 2011 11:47

Första dagen på ledigheten och jag vaknade upp efter att ha sovit i närmare 12 timmar. Det känns jelt underbart! På utsidan regnar det en hel del, men whatever! Att få komma ut och springa är mitt allt just nu.

Och jag måste ju passa på att springa i skitväder. Om 4 dagar åker vil till Gran Canaria, då skall det tränas i två discipliner. Löpning och simning.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards