Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Stefan Manning - 16 januari 2011 21:34

Efter löpningen åt vi lite kvällsmat. Ris med kyckling. Vi vill ladda inför morgonens långpanna till Mas Palomas. Där det även blir lite Raid Sahara varning då vi skall springa i den lilla minniöknen där. Det är grymt jobbigt att springa i dom sanddynerna.

Av Stefan Manning - 16 januari 2011 21:30

Efter att ha hämtat oss efter det senaste doppet, gav jag och Carina oss ut på en löprunda. Vi sprang från San Augustin bort förbi Bahia Feliz och till Playa Feliz där vi vände. Jag körde bakåtintervaller. Vägen dit var allt annat än flack. Den rundan hade allt. Långa uppför och långa utförslöpor.

Totalt blev det 11,1 km. Det får duga. Jag hade egentligen velat springa mer. Vi kom tillbaka precis vid mörkrets inbrott.

Av Stefan Manning - 16 januari 2011 16:20

Nu har vi varit nere och badat för andra gången. Det är viktigt att svalka sig i denna värme. När man väl kommit ner i böljorna, så är det svårt att slita sig och gå upp igen.

Av Stefan Manning - 16 januari 2011 13:11

Var nere och badade. Skönt att låta vågorna skölja över en. Det var hissat röd flagg på stranden, men det var OK att gå ut i knä-lårhöjd enligt badvakten. Underströmmarna är starka och att gå i sedled utmed stranden känns i benen efter ett tag. Bra träning.

Vågorna var höga och en del sköljde över oss där vi stod. Jag bara älskar dessa vågor. Badvakten trodde det var ca 18 grader i vattnet, men det är mer annars hade vi intevarit så länge i vattnet.

Nu har vi legat och torkat upp i solstolarna en halvtimma.

Av Stefan Manning - 16 januari 2011 10:45

Frukost på terassen. Nu är det dags att fixa några grejor och sedan skall vi ner till havet och bada lite. Det är riktigt fina vågor att slänga sig i idag. Dagens plan är att sedan torka upp i solstolarna och planera eftermiddagens löptur.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards