Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Stefan Manning - 17 januari 2011 22:10

Igår gick vi in en stund för att gömma oss lite för solen. Man skall ju inte exponera sig för mycket. Så under denna korta paus knäppte jag på TV:n och där pågick Vinterstudion för fullt. Där satt jag i soffan och kollade viinteridrott. När jag vred huvudet 90 grader åt höger så jag Atlanten med böljande vågor och en blå himmel. Denna kontrast lyckades jag fånga med ett litet videoklipp. Håll till godo  :-)


 

Av Stefan Manning - 17 januari 2011 17:55

Idag drog vi ut på en långpanna. Målet var Mas Palomas. Det blev mycket löpning i lös sand på vägen dit. Jag körde många bakåtintervaller. Hela tiden kändes det bra. Vid Mas Palomas såg vi att temperaturen var 28 grader. Vägen tillbaka var given - genom den lilla miniöknen och löpning i sanddynerna. Grymt jobbigt. Men det var en bra träning. Och vacker. Under resans gång tog vi ett par stopp. Men det kändes bra hela tiden.

 


Jag höll igång flitigt och tog så många bakåtintervaller att jag tappade räkningen. Men det var skönt att hålla igång löpningen. Väl tillbaka efter ca 3 timmar visade Garminen 21,6 km.

nästan omgående tog vi av oss skorna och gick ner till havet och slängde oss bland vågorna i det 21 gradiga vattnet. Med kläderna på. Helt underbart.

Nu skall vi slappa med en kall öl, den har vi verkligen förtjänat.

Lite senare skall vi ut och äta något gott.

Av Stefan Manning - 17 januari 2011 10:05

Jösses! Idag vaknade jag tidigare än Carina! En mycket sällsynt företeelse. Inget strålande solksken idag. I stället är det lite soldis. Ganska fördelaktigt om man vill springa lite. Nu skall jag fixa lite frukost till tjejen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards