Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Stefan Manning - 28 januari 2011 15:58

Nu har jag efter många vedermödor lyckats rapportera in mitt lägenhetsnummer till skatteverket som ett led i deras operation Storebror. Jag får information från min hyresvärd att jag skall spana in numret som de satt upp ovanför lägenhetsdörren - 0060. Dessa fyra nuffror skall jag nu rapportera till storebror. Peace of cake. I helvete heller!

På hemsidan vägrar myndigheten att ta emot mitt lägenhetsnummer. Det existerar inte! Men det gör det ju. Jag skriver ju denna blogg från lägenhet 0060. Jag måste ju för fan veta det bättre än dom. Sedan försöker jag med deras telefonsvar, samma visa där. Till slut får jag tag i en handläggare som konstaterar samma sak. Då visar det sig att dom vill ha ett lägenhetsnummer enligt någon standrad från Lantmäteriet. Och hur fan skall jag veta det. Hyresvärden säger att jag skall ange ett nummer och då gör jag det som en god medborgare. Det visade sig att det rätta numret skall vara 1901. Suck!

Av Stefan Manning - 28 januari 2011 15:09

I eftermiddags blev det åter en löprunda. Jag sprang upp till Humlebadet och tillbaka. Men när jag passerade Jonsered, blev det genast besvärligare. Där var det blankis hela vägen till Humlebadet där jag brukar vända. Jag sprang förvisso i trailskor, men tvingades ändå att gå vissa bitar då det var rejält slipprigt.

Det gick bra att springa trots magproblemen. Tempot var ju därefter och det känns fortfarande att jag inte har tillräckligt med näring i kroppen även om det bättrat sig något.

Av Stefan Manning - 28 januari 2011 12:03

Sov länge idag. Jag är fortfarande lös i magen. Det vill inte ge sig. Nu tänkte jag i alla fall ge mig ut på en mycket lugn löprunda. Själen måste ju ha sitt också.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards