Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Stefan Manning - 6 februari 2011 19:19

Hur kan man man betala en halv miljard för en fotbollsspelare? Fotboll och hockey handlar idag bara om pengar. Inget annat än pengar. Var tog idrotten vägen? Mitt i all denna pengacirkus så måste det ju finnas pengar till att utveckla barn och ungdom. Icke! Den får några ynka skärvar. Storkovan behåller storklubbar och TV-bolag.

Tyvärr har idrotten förlorat sin själ till habegäret efter pengar. Det har tyvärr spridit sig till fler idrotter än fotboll och hockey.

Av den anledningen har jag tröttnat på både fotboll och hockey. Jag har inte lust att se när AB IFK Göteborg möter AB Djurgården.

Att betala hundratals miljoner för att få en spelare i sitt lag. Det är sjukt, så djävla sjukt.

Av Stefan Manning - 6 februari 2011 19:12

Sitter just nu och jobbar lite övertid. Inga märkvärdiga grejer. Tvärtom, ganska enkla och snabba grejer. Men det är lite tungt och jobbigt när man drabats av förkylning och fått feber.

Just nu väntar jag bara på ett OK så kan jag stänga butiken. Men jag har varit ganska matt hjela dagen. Så imorgon tar jag nog en time out och stannar hemma. Att vila en dag skulle nog göra gott. Jag måste vara igång igen inför lördagens ultraintervaller.

Av Stefan Manning - 6 februari 2011 14:39

Just nu sitter jag och tittar på filmer från Badwater. Jag måste hitta något positivt när jag ligger här och är ganska ömklig. Fantastiskt att se deltagarna och jag får ganska mycket inputs av att titta på dessa klipp.

Av Stefan Manning - 6 februari 2011 13:41

Tyvärr känns det inte bätytre idag. Jag har även fått lite feber som gör mig ganska matt. Just nu känner jag mig klen och ynklig men det skall jag inte känna så länge till.

Jag hoppas så mycket att jag kan köra ultraintervallerna på lördag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards