Alla inlägg under februari 2011

Av Stefan Manning - 9 februari 2011 15:01

Nu trodde jag att allt var bra. Igår kväll gjorde jag iordning allt för att åka till jobbet. Matlåda och hela kit:et. Igår kväll började jag få en irritation i vänster öga och vaknade strax efter midnatt av detta irriterande öga. Det värkte och gjorde ont och det rann hela tiden tårvätska. Jag slet ur linsen där, men det blev inte bättre. Dessutom kände jag mig mer ruggig. Jag fick feber och hade svårt att sova. Så det blev till att stanna hemma även idag. Jag fattar inte vad som händer.

Av Stefan Manning - 8 februari 2011 17:35

Nu har jag skickat in mitt första bidrag till Partille Tidning. Jag har fått den stora äran att bli veckans bloggare där. Det kommer att handla om ultralöpning. Men det var väl ingen högodssare? Eller....?

Av Stefan Manning - 8 februari 2011 13:19

Idag har det vilats och jag tror att detta har varit en ganska bra investering. Jag känner mig bättre och nu tänds åter hoppet att få starta ultraintervallerna på lördag. Imorgon skall jag masa mig tillbaka till skrivbordet på jobbet också.

Av Stefan Manning - 8 februari 2011 07:10

Idag verkar det som om den värsta hostan har lagt sig, men jag känner fortfarande ganska matt. Är det inte det ena så är det det andra. Nu är jag istället väldigt snuvig. Det ser jag som ett förbättringstecken. Har man lite snuva, så kan man faktiskt träna. Fast denna gång skall jag vila ytterligare en dag

Däremot skall jag försöka ta mig ut på en kort promenad ner till affären, så att jag kan få lite frisk luft i alla fall. Om trenden håller i sig, så blir det nog start på dessa ultraintervaller trots allt.

Av Stefan Manning - 7 februari 2011 16:28

Hörde idag om killen som blev fälld för mord. Han sköt en anna kille i ryggen. Straffet 7 års fängelse. Han skulle egentligen haft 14 år, men fick 7 år på grund av sin låga ålder. Vad är det för fel på dagens samhälle.

Är man kompetent nog att skjuta ner annan person bakifrån, då är man också kompetent till att ta sitt straff. Sluta klema med detta kriminella pack! Jag blir så arg.

Av Stefan Manning - 7 februari 2011 12:00

Idag har den värsta hostan bedarrat. Men jag har hostat så kraftigt att jag är öm i bröstmusklerna. Det positiva är att jag nu vet att jag har bröstmuskler. Kanske behövs det lite styrketräning där också annars lär jag väl få köpa en sport-bh.

Nå, skämt åsido. Jag har börjat knapra på lite voltaren för att dämpa detta lite. Men om jag kan starta på lördag, jag det står än så länge skrivet i stjärnorna.

Av Stefan Manning - 7 februari 2011 08:31

Fortfarande sjuk! Har hostat igår kväll så jag trodde lungorna skulle vändas ut och in och huvudet skulle sprängas sönder. Inför sänggående igår så tog jag en liten sipp Coclionen eller vad det nu heter och då kunde jag sova ut att få hosta.

Jag stannar i alla fall hemma från jobbet och jag känner mig totalt utslagen.

Av Stefan Manning - 6 februari 2011 19:19

Hur kan man man betala en halv miljard för en fotbollsspelare? Fotboll och hockey handlar idag bara om pengar. Inget annat än pengar. Var tog idrotten vägen? Mitt i all denna pengacirkus så måste det ju finnas pengar till att utveckla barn och ungdom. Icke! Den får några ynka skärvar. Storkovan behåller storklubbar och TV-bolag.

Tyvärr har idrotten förlorat sin själ till habegäret efter pengar. Det har tyvärr spridit sig till fler idrotter än fotboll och hockey.

Av den anledningen har jag tröttnat på både fotboll och hockey. Jag har inte lust att se när AB IFK Göteborg möter AB Djurgården.

Att betala hundratals miljoner för att få en spelare i sitt lag. Det är sjukt, så djävla sjukt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards