Alla inlägg under februari 2011

Av Stefan Manning - 4 februari 2011 19:31

Just nu letar jag efter filmen "Running on the sun" - en 100 min lång dokumentär om The Badwater Ultramarathon. Någon som har den eller vet var man kan köpa den. Hör av Er! Jag har dragit igång en långsiktig planering för att genomför detta. Ett av världens tuffaste lopp. Jag skall bara klara den. Jag får nästan endorfinkickar av att tänka på den - jag har blivit besatt av Badwater Ultra.

Av Stefan Manning - 4 februari 2011 07:00

Jag har inlett dagen med styrketräning nere i Kraftkällaren i Arendal. Äntligen har jag hittat ett sätt att angripa denna extremt tråkiga träningsform. Det djävligaste är att jag är i starkt behov av den. Ambiitionen är att köra måndag, onsdag och fredag morgon. Oavsett övrig träning. Begränsningen i detta är att jag egentligen bara har två tillfällen i veckan att välja på, då jag kan springa alternativt cykla till jobbet.

Men jag kör detta eftersom jag nu ser ut att hitta ett fungerande koncept för styrketräningen.

Av Stefan Manning - 3 februari 2011 18:29

Idag har vi fått ett nytt modem från ComHem så vi kan surfa i högre hastigheter. Vi får väl se om det är lite mer sprutt i tråden framöver.

Av Stefan Manning - 3 februari 2011 12:33

Härlig lunchlöpning idag. Sprang min vanliga Arendalsrunda. Det var betydligt isfriare idag än i förrgår. Det blåste ganska bra, men det var ändå skönt i solen. Det är fortfarande segt att springa även om benen kändes något piggare idag. Sakt vänder det åt rätt håll igen. Denna gång sprang jag 7,2 km.

Av Stefan Manning - 2 februari 2011 10:45

Idag startade jag dagen med lite styrketräning. Jag stack ner till Kraftkällaren för att träna överkropp. Denna klena överkropp jag har behöver all styrketräning den kan få. Jag har armmuskler som hälsenan på en gråsparv. Min bålstabilitet är under all kritik. Detta funkar inte om jag skall springa långt eller om jag skall genomföra projekt BWUM. Jag måste helt enkelt fixa till detta, som är såååå supertråkigt, men såååå nödvändigt. Jag har hittat ett sätt att få bukt med detta och det är att pysa ner till gymmet på jobbet tidigt innan jag börjar. För det blir aldrig av annars. Då är det ju löpning som gäller. Hoppas detta kommer att funka nu. Tanken är att få till två pass i veckan.

Av Stefan Manning - 2 februari 2011 09:58

Nu skall jag göra som min sambo. Starta ett projekt - projekt BWUM (BadWater UltraMarathon). Målet är att kunna korsa mållinjen i detta extremt tuffa lopp senast det år jag fyller 60 år (2016). Om int det lyckas så får det bli senare.
Jag har insett att detta lopp kräver oerhört mycket planering och förberedelsearbete och jag måste starta detta redan nu. Just nu är det största hindret ekonomin. Här är det inte bara att betala en startavgift. Jag måste ha minimum två personer som support och en fyrhjulsdriven bil. Så det blir kostnader för resa, boende mat, bil för minst tre personer. med andra ord det gäller att tänka efter och förbereda sig. Jag måste träna långa distanser och att srpinga och vistas i extrem värme. Dessutom måste jag genomföra lite kvalificeringstävlingar. Bland annat 3 st 100 miles lopp och 48H lopp.

Av Stefan Manning - 2 februari 2011 05:56

Lurigt att åka till jobbet idag. Termometern visade 2,5 plusgrader. Men det var ändå fruset på marken. Jag trodde att natten hade varit mild. Men icke. När jag kom från E20 och körde ut ur kakeltunneln och skulle byta fil innan Tingstadstunneln, då fick jag klart för mig att det var halt. Bilen började att dansa ganska rejält. Hade jag inte haft antisladdsystem på bilen, så hade jag nog varit på väg över till andra sidan räcket. Tack för det, bilen.

Framme vid Arendal så jag ganska tydligt att det låg vit frost på marken, både på vägbanan där det inte var uppkört och på GC-banorna.

Av Stefan Manning - 1 februari 2011 21:39

Visst är det märkligt. När man står i kö vid tidningsdisken på Willys, så är det alltid ett pärlband med ufo som skall lämna in sina kuponger på alla möjliga djävla spel. Istället för att gå in på sajten svenskaspel.se och fixa allt där. Då skall man tålmodigt vänta tills man diskuterat igenom alla spelkombinationer och alla små extraspel som skall tas efter hand de poppar upp i skallarna på dom. Bara att se glad ut och vänta.

Nu råkade vi däremot ha ett ärende bestående i att vi skall lämna in ett paket och eftersom dom är nya i den disken på detta så tog det tid. Men nu var det inte tal opm att vänta. Två spelberoende nördar stod där och stampade och var irriterade för att dom inte fick uppehålla kön. Rätt åt dom. Och som sagt, det krävs ju inte mycket kompetens för att fixa detta på nätet. Jag betraktade dessa losers (i dubbel mening) och log inombords. Ha! Där fick ni smaka på er egen medicin!

Att det tog tid för kassörska störde mig inte det minsta. Det var inte mitt problem. Hon får väl kalla på någon kollega då.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards