Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Stefan Manning - 24 mars 2011 18:20

Det har varit facklig grundkurs med buffé och ikväll skall vi på spökmiddag. Med andra ord kan jag skippa pulveriet idag. Återupptar detta imorgon igen. Man måste inse när det inte är någon idé.

Av Stefan Manning - 24 mars 2011 07:47

Som en del i min planering inför Badwater ingår det att skaffa kunskap om stället jag skall springa på och få den där lilla extra känslan, tittade jag igår på en dokumentär från National Geographics i serien "How the earth was made". Detta avsnitt handlade om Badwater och jag måste säga efter att ha sett det, blev jag ännu mer fascinerad. Detta ställe är format av is och vatten. Och det finns ett ställe där, där stenblock mer eller mindre stora rör sig av sig själva. Ingen har lyckats knäcka hur detta går till. programmet presenterar däremot en intressant teori.

Jag kommer att få anledning att tänka en hel del på Badwater under TEC100.

Av Stefan Manning - 24 mars 2011 07:42

Nu börjar planer ta form för både det ena och det andra. En chcklista inför TEC100 är nu klar och jag har även fått till en plan inför Badwater 2016. Den blir riktigt diger och jag inser också hur stora dimensioner detta projekt ser ut att anta.

Jag har ett 5 sidigt Worddokument som jag värpt fram och nu bildar en stomme som jag kan arbeta med löpande. Det kommer i högsta grad vara ett levande dokument.

Efter hand något poppar upp i skallen är det bara att notera. Det känns som om jag börjar få kontroll på mina Badwatertankar.

Av Stefan Manning - 24 mars 2011 05:49

Jaha, då satt man på kneget igen full av energi(?). Och som alltid, så inställer sig samma fråga: Nu är jag här. Hur fan gick det till? Det första kaffet är på väg ner inför denna ganska händelserika dag.

Vid lunch drar jag iväg på facklig grundkurs under eftermiddagen och senare på kvällen skall jag och Carina på Spökmiddag. Något säger mig att denna dag kommer att susa iväg.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards