Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Stefan Manning - 25 mars 2011 11:05

Under mitt kommande event - TEC100 - så är det tillåtet att använda pacer (farthållare och draghjälp) under själva tävlingen. Jag kommer att ha hjälp den 9 april 20 - 22 på kvällen. men jag skulle även vilja ha lite mer pacerhjälp under de senare timmarna.

Farten behöver Du inte oroa Dig för. Det går INTE fort. Efter 12 timmars löpning lär jag bara ha styrfart mer eller mindre. Det Du som pacer måste fixa här, är att ta Dig fram sakta, troligtvis saktare än Du är van vid. Det kan också vara en utmaning.

Är Du intresserad så hör av Dig. Jag behöver Din hjälp!

Av Stefan Manning - 25 mars 2011 08:39

Planeringen är i full gång. Och en skiss på en ny Badwater-webbplats börjar ta form. Mina tankar runt loppet och tillika en planering har jag lyckats få ner på pränt. Just nu är det ett 7 sidigt Word-dokument. Jag är helt upplsukad av detta lopp. Det är mer och mer som poppar upp i skallen om detta.

Det här kommer med mycket stor sannolikhet bli mitt livs projekt. Om så är fallet skall det fanimej göras ordentligt.

Av Stefan Manning - 25 mars 2011 06:46

I går kväll cashade jag och Carina in julklappen vi fick av mina kids. Vi var bjudna på en spökmiddag. Det var en interaktiv teater med skådespelare som spelade upp skeden i Göteborgs historia dels sett ur den fattige medborgarens ögon. En tvätterska från 1600-talet, en småländsk emigrant, en prostituerad teatergycklare från 1800-talets början, en ung mamma från 1600-talet och från en adelsdams ögon - Magdalena Eleonora von Bussech som var gift med Rutger von Ascheberg.

Det som var kul att deras roller fokuserade på dessa personligheter och speglade mycket väl hur moral och tänk var i olika samhällsklasser då. Det var jätteroligt att vara med. Det hela började med att Gustav II Adolf himself ställde sig framför sin staty på Gustav Adolfs torg och pekade ut var staden skall ligga.

Efter den 1,5 timma långa vandringen/föreställningen blev det en trerätters middag i Kronhusbodarna.

Historieintresserad som jag är hade jag ett grymt stort utbyte av denna kväll.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards