Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Stefan Manning - 30 mars 2011 22:30

Nu har jag gjort min deklaration och skickat in den. den är ju inte så dramatisk. Lite lön, ett ränteavdrag och ett bilavdrag, så var det klart.

Jag kom ihåg på den tiden man satt med deklarationsblanketten, alla lönespecar, kvitton, papper, penna och en räknedosa. Men även då med allt detta manuella arbete ramlade deklarationen in och godkändes.

Utvecklingen har gått framåt och visst är det smidigt att deklarera idag. Något skall man ha IT till. Hur som helst kommer det att bli en slant tillbaka som kommer att användas till att täppa till något av de hål man har.

Av Stefan Manning - 30 mars 2011 20:50

Äntligen kom den andra filmen om Badwater jag beställde. Den har vareit på väg sedan början av februari. Denna DVD-rulle heter Distance of truth och handlar natuligtvis om Badwater.

Nu finns det ju en anledning att bänka sig fram dumburken.

Av Stefan Manning - 30 mars 2011 17:37

Även idag fick jag till löpningen. Jag kom trots allt ut idag på en löprunda. Eftersom jag hade 590 km i totalen så var det ju ganska givet att 600 km barriären skulle sprängas. Att vädret var kanon gjorde ju inte det beslutet så svårt att fatta. Det var bara att dra ut. Totalt blev det 13 km och nu står räkneverket på 600 km.

Det är verkligen ett all-time-high rekord. Aldrig har jag sprungit så mycket undet det första kvartalet. Men träningen behövs.

Nu skall jag trappa ner lite grann innan TEC. Det blir kanske en kort lunchrunda på 6-7 km på fredag. En lika kort runda på lördag (jobbar då) och så tänkte jag ta en lugn och fin halvmara på söndag. Sedan får jag se vad det blir under veckan som kommer. Kanske ett eller två korta pass.

Av Stefan Manning - 30 mars 2011 07:17

Hå och hej. Nu har jag varit nere i broilerhålan och tränat styrka. Jag som förut alltid hatat detta, men nu för tiden har hittat ett sätt som funkar. Varje måndag, onsdag och fredag morgon spänner jag mucklerna.

Nu skall jag bara försöka få till ett tillfälle då jag kan springa idag också. 6-7 km duger, men helst vill jag ha en tia i mig. Det känns mer rätt så.

Av Stefan Manning - 30 mars 2011 05:49

Efter gårdagens löpning har jag nu en årstotal på exakt 590 km. Jag tänkte spränga 600 vallen innan mars slutar. Det borde ju inte vara så svårt. Om jag kan så skall jag knäcka det på en lunchlöpning. Annars får jag vänta tills ikväll, om det inte blir försent från jobbet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards