Alla inlägg den 1 april 2011

Av Stefan Manning - 1 april 2011 13:11

Nu kan man läsa i Partille tidning om byggplanerna på den så kallade Darostomten. Dvs den ödeplätt som ligger mitt emot vår parkering på andra sidan Gamla Kronvägen. Jo men, det skall slås på stort. Köpcenter och en multisporthall. Men som vanligt tänker man bara på bollsporterna inte på dom andra.

Partille är en komplett kommun vad det gäller träning, men en sak saknas. En riktig simbassäng/simhall. Varför kan man inte värpa fram en sådan? det finns ett behov. Dels för oss som tränar och dels för att gynna simfrämjandet och kanske låta skolbarnen få lära sig att simma via skolan.

Jag är bara rädd att när man pratar multisporthall, så pratar man ny handbollshall och kanske ett litet gym i ena hörnet. Det kallar jag inte för multisporthall.

Så kom igen nu Partille kommun, gynna alla idrotter inte bara fotboll och handboll. Dom har redan sina anläggningar. Ja, ja. De är kanske slitna osv vidare. Men det finns andra sporter som inte har någonting.

Jag vill ha en simhall i Partille centrum. Mäktar man inte med att projektera in detta i den nya hallen, så kan man åtminstone bygga om Partillebohallen i så fall.

Av Stefan Manning - 1 april 2011 12:23

Jag blev blåst på min lunchlöpning. Bara för att vissa inte kunde värpa fram lite konverteringsfiler i tid. Nu sitter jag här och kan inte ge mig ut med de andra. Djävlar vad förbannad jag är. Sådana här övergrepp borde ta mig fan vara förbjudet i lag.

Av Stefan Manning - 1 april 2011 07:15

igår bakade jag Runekakor i stora lass. Först är avsikten att ha med dom till TEC, men kommer även att behövas till kommande långpass. Runekakor går alltid åt och nu när löparsäsongen börjar, så kan det vara bra att göra en batch.

Av Stefan Manning - 1 april 2011 07:03

Återigen ett pass med styrketräning avverkad i kraftkällaren och åter igen de sedvanliga övningarna. Inget dramatiskt, bara lite träning. Jag går fortfarande på ångorna på endorfinutlösningen efter gårdagens löparfilm.

Av Stefan Manning - 1 april 2011 05:50

Idag är det exakt ett år sedan jag hämtade ut mina (då) nya bil, en KIA Ceed Sporty Wagon. Aldrig har jag inder mina 35 år som bilförare varit så nöjd med en bil och bilköp. Denna bil har varit helt fantastisk och fungerat helt problemfritt. Det enda problemen jag har haft avr ett stenskott och att några pundare snodde mina bildäck. Men det har ju inte med bilen att göra.

Detta köp ångrar jag inte ens en enda mikrosekund och jag har baske mig fått mycket bil för pengarna. Hoppas på ett fortsatt bekymmersfritt bilägande kommande år, som jag har haft detta år med min KIA.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards