Alla inlägg den 17 april 2011

Av Stefan Manning - 17 april 2011 21:57

Nu väntar jag på lite löprelaterade grejer som skall dunsa ner i brevlådan. Ett stort las energidrycker från Hammer, salttabletter från HEED och lite annat som jag inte kan avslöja här, i alla inte förrän den 9 juni. :-)

Hur som helst. Jag kommer att vara bra rustad för kommande långpass under kommande sommar. Bring it on!

Av Stefan Manning - 17 april 2011 20:53

Vädret ser ut att bli bra imorgon. Det innebär för mig en enda sak - löpning. Jag tänkte försöka mig på den nya slingan som Ava rekade ut i onsdags. Den skulle bli någonstans 12 -13 km om jag gjort uppskattningen rätt. Det skall bli intressant att få en ny runda i samlingen. Vädret ser ju ut att bli lovande.

Av Stefan Manning - 17 april 2011 12:27

Nu har jag precis kommit in från en löprunda. Det blev den gamla Kåhögsrundan på 6,4 km i ett strålande solken. Jag hade inga problem med foten. Det stora problemet var att övervinna frestelsen att inte springa längre. Detta var en testrunda och så skulle det förbli. Men jäklar vad det kliade i löparbenen att ta en extrasväng.

Det kommer mer tillfällen. Jag är jättenörjd att det inte värkte i foten.

Nu skall jag öka på det hela i lagoma doser.

Av Stefan Manning - 17 april 2011 10:46

Nu har jag varit stilla hela tiden sedan TEC och vilat foten. Svullnaden har gått ner och det börjar kännas ganska bra faktiskt. Nu skall jag ge mig ut idag på en kortare sväng och testa med lite lugn löpning, så får vi se vart det bär.

Av Stefan Manning - 17 april 2011 09:41

Jag känner att det är dags att blicka framåt. Jag har många och stora planer. Den största av dem alla är Badwater. Därför vill jag ha fokus på detta.

Mitt gamla nickname - sinuslöparen eller sinus - kom från den tiden jag var på sajten puls.se. Denna sajt och på den tiden det begav sig alldeles ypperliga webbplats, har ytterst effektivt  och totalt körts i botten av dess skapare Torbjörn Sköldefors. Ett skolexempel på hur man dödar en sajt och krossar en underbar gemenskap.

På puls var jag känd som sinuslöparen eller sinus. Detta nick används alltmer sällan idag utan jag börjar nu bli bekant för andra under mitt riktiga namn - Stefan Manning.

För att markera att pulstiden är förbi (ledsen Lena) och för att ha fokus på mina framtida utmaningar, så tar jag nu bort namnet Sinus och ersätter detta med Ultrastefan.

Ultrastefan speglar det jag brinner för idag och vad jag vill göra. Sinus var mer kopplat till mina gamla hjärtbesvär som idag är historia, precis som puls idag är.

Naturligtvis får Ni kalla mig Sinus i framtiden också. Jag inser ju att jag kommer ha med mig detta nick i framtiden med. Det är inte så att jag tycker illa om Sinus. Men som sinus en gång i tiden markerade en vändning för mig, så kommer ultrastefan att nu göra samma sak.

Så den gamla adressen http://sinus.bloggagratis.se är nu ersat med http://ultrastefan.bloggplatsen.se.

Ni som vill fortsätta och läsa mitt tjôtande uppmanar jag Er att byta ut Era länkar. Den gamla sinusadressen kommer att fungera fortfarande och peka ut den nya bloggen. Men jag vet inte hur länge det kommer att göras. Jag passade att fräscha upp layouten lite också.

Men i övrigt är det samma gamla gubbe som skriver och tycker... :-)

Av Stefan Manning - 17 april 2011 08:51

Jag måste ju säga att få sluka en hel pitch med öl som jag gjorde i går gör underverk för mitt mentala välbefinnande. Samtidigt är jag ledsamt medveten att det gör inte gott när det gäller vuktminskning. En klar intressekonflikt och inget nytt under solen för den delen heller.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards