Alla inlägg den 24 april 2011

Av Stefan Manning - 24 april 2011 22:29

Helgens värme har ju gett tillfälle för många blivande Göteborgsvarvslöpare att träna i värme. Mycket varmare än så här var det inte förra året. Så kom bara inte och säg den 20 maj om det blir varmt att detta var en överraskning. Här är ett ypperligt tillfälle att värmeträna. Ta denna chans.

Men jag kommer ju inte att bli förvånad om vi har värme på årets Göteborgsvarv att det finns löpare även detta år som inte tar höjd för det. Vissa personer lär sig aldrig.

Av Stefan Manning - 24 april 2011 22:25

Nu har man avverkat några pass i hyfsat bra värme. Inga problem alls. Jag har provat att ta in energi lite mer strukturerat och schemalagt vilket gav ett bar resultat. På dagens långpanna hade jag Hammers Perpeteum med mig och runekakor. En sipp dryck varje kilometer ich en bit runekaka varannan kilometer. Det verkade funka fint.

Nu har jag en morgondag också, men här hade jag tänkt att ta det lite lugnare och nöja mig med ca 11 km. Imorgon tar jag nog med mig Hammers sportdryck HEED istället.

Av Stefan Manning - 24 april 2011 22:07

Fan vad stolt jag är. Jag har av egen kraft kommit ihåg att vattna blommorna. Något som jag i princip konstant glömmer. Kanske finns det hopp om mig ändå?

Av Stefan Manning - 24 april 2011 21:59

Det var 22,1 grader i skugga när jag gav mig ut idag på min nyupptäckta runda. Dagen till ära passade jag även på att utöka den lite, så jag tog en sväng över Kåhög också. Totalt 17,65 km i solen. En måttlig vind kylde ner det hela lite.

Men jag känner mig grymt nöjd med dagend övning.

Av Stefan Manning - 24 april 2011 10:55

Just nu väntar jag på att temperaturen skall stiga på utsidan. Sedan blir det löpning - igen. Jag är nog ganska förutsägbar på den punkten.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards