Alla inlägg den 25 april 2011

Av Stefan Manning - 25 april 2011 17:39

Återigen har jag legat på soffan och kollat på filmen - The distance of truth. Jag har sett den några gånger nu och varje gång är det nya saker som slår mig angående detta lopp.

Av Stefan Manning - 25 april 2011 14:10

Återigen ett löppas i värme. me like. Jag sprang upp till Humlebadet och tillbaka, totalt 11,4 km. Jag gick ut med lågt tempo på grund av värmen och tillämpade samma taktik som igår. Att sippa lite vätska vid varje kilometer.

Det funkade fint. Jag hade med mig en halvliters flarra i näven som var tänkt att räcka distansen ut. Vilket det gjorde.

Jag har läst lite i Hammers material som följde med när jag köpte deras produkter och där säger man att 0,45 - 0,75 liter per timma är tillräckligt, för det är den mängd kroppen hinner ta upp under löpning. Jag är faktiskt böjd att hålla med. Detta har väckt min nyfikenhet att borra mer i detta ämne.

Annars var det en lugn och behaglig löpning. Inga dippar någonstans uta det kändes bra hela vägen. Det känns som om man börjar få lite kläm på detta nu.

Av Stefan Manning - 25 april 2011 10:21

Ny dag nya insatser. Det är ju skönt att veta att det är måndag och man inte behöver gå till jobbet.

Jag skall ut och springa idag också. Inte så långt - 11 km får duga, då jag funderar på en transportlöpning till jobbet imorgon. Det är lite parametrar som skall stämma först innan/om det blir av.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards