Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Stefan Manning - 3 maj 2011 22:00

Mycket jobb efter styrelsmötet med protokoll och prylar. Jag skall skriva protokoll, men var vråltrött nu när jag kom hem. Jag inser nog att detta får bli en helgaktivitet istället. Jag blir alltid så slö när jag kommer hem på kvällen. Och denna kväll vart det extra sent. Dessutom hade jag sprungit 20 km

Av Stefan Manning - 3 maj 2011 21:58

Idag kom en ny bok jag har beställt - Born to run. Det skall minsann bli en riktigt intressantläsning. Den handlar om löpningens själ. Lagom flummig för en löparnörd som jag.

Av Stefan Manning - 3 maj 2011 21:50

Innan styrelsemötet med IK Jogg blev det lite löpning på Skatås. Jag slutade lite tidigare på jobbet idag. Hade ändå upparbetat 8 timmar för jag stämplar in tidigt.

Jag hade först plan på att springa åttan i två varv, men ändrade mig till milbanan.

Men snacka om knäppt väder. När jag gick från bilen till omklädningen hällregnade det.

Efter ombytet och då jag startade, regnade det lätt. Efter 1,5 km sprack det upp till ett strålande solksken. Efter ett tag kom det ett snöfall till!! Detta övergick i regn efter 10 minuter och sedan var det åter solsken, som tyvärr gick i moln de sista 5 kilometrarna.

Det första varvet gick sådär, det var lite trögstartat. Men sakta men säkert kom jag igång. Jag hade bara med mig en halvlitersflaska med Dahlblads. Trots det bestämde jag mig efter 4-5 km att springa två varv. Så jag sparade drycken till andra varvet.

Under andra varvet började jag klunka i mig och jag piggnade till gansk bra och fick nya krafter. Genom att på ett förnuftigt sätt ransonera vätskan kunde jag klara mig med bra tempo sista varvet. Jag lyckades till och med fixa en negativ split. Totalt blev det 20,2 km i 7 minuterstempo. Det får duga.

Av Stefan Manning - 3 maj 2011 13:03

Jag trodde fan i mej jag skulle få ett frispel idag. När jag tittade upp från datorn och ut genom fönstret, så snöade det. Och det snöade ymningt. Ärligt talat. vad fan är detta för något.

Nu förstår jag varför jag fick sitta ifred och jobba ett tag. Min teamleader vet att jag får ett spel och var taktisk.

Hur som helst. Nu är skiten borta. Andas ut igen.

Av Stefan Manning - 3 maj 2011 05:53

Imorse vaknade jag och slog upp ögonen. Jag tror att 5 max 10 sekunder efter jag gjorde det. Så började klockradion att spela. Säkert en engångsföreteelse. Men efter ett antal sådana incidenter så skulle man kanske våga ta steget att skippa väckarklockan och vakna på känn?

Nja. Tror nog inte det. För på helgerna kan jag ligga och sussa ända fram till klockan halv elva. Men visst hade det varit skönt om man hade kunnat. Jag har ändå den känslan av att inte få sova tills man vaknar av sig själv, då kroppen anser att man ärutvilad, utan skall bliv störd i denna process är en av de mest grundläggande stressfaktorerna.

Ha en bra dag...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards