Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Stefan Manning - 4 maj 2011 22:08

Nu har pulsmätaren till min Garmin fått fötter. Grrrr....   Jag har ett ställe till att kolla imorgon. Finns den inte där då är det bara att beställa nytt...   Grrr...

Av Stefan Manning - 4 maj 2011 19:30

Jag börjar bli mer och mer less på min djävla mobiltelefon. Den stänger av sig och det förhatliga meddelandet SIM inaktivt poppar upp i tid och otid och dessutom väldigt oregelbundet.

I juni får jag lov att byta telefon och funderar på att skaffa en Iphone eller vad det nu heter. eller skall jag köra HTC? Eller Ericsson? Android? Appar. Vilket är bäst. Jag försöker ta reda på detta. Men jag vet inte riktigt vad jag skall satsa på.

Av Stefan Manning - 4 maj 2011 12:54

Det blev lunchlöpning idag. Var tvungen till det för jag blev så djävla förbannad på en kollega som bar sig åt som en riktig skit.Det finns vissa männsikor som tror sig vara förmer än andra och är så fina att de stavar fitta med ph.

Så den bästa medicinen att kyla ner sig var att ta ett löpppass. Det gick runt Arendalsområdet. Vädret var faktiskt riktigt bra ute och det gick ganska raskt undan också, med tanke på de 2 milen jag hade i benen från igår. På det hela taget, blev denna löprunda en riktigt lyckad tillställning och jag kände mig oförskämt pigg.

Nu känns det så mycket bätttre igen.

Av Stefan Manning - 4 maj 2011 05:55

Igår satt jag och tittade på dokumentären om Martin Strel - marathonsimmaren. Han simmade hela Amazonasfloden och blev i princip ett psykfall på cupen. Att kunna driva sig så hårt både genom mentala och fysiska barriärer gör mig kluven. Även med mina mått mätt så måste jag nog påstå att det inte är sunt det han gjorde, speciellt inte med tanke på hur han missköter sig själv med övervikt och ett kraftig alkoholintag under utövningen. Där går nog gränsen. Men ändå. prestationen att simma mer än 500 mil på Amazonasfloden är grymt imponerande. Och att göra det med hans hälsotillstånd är faktiskt ännu mer imponerande.

Tänk om han hade levt mer sunt och varit mer slimmad. Då hade han nog inte brutit ihop mentalt och inte behövt hjälp för att komma upp ur vattnet med efterföljande intensivvård.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards