Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Stefan Manning - 9 maj 2011 21:20

Nu har det varit fotbollsmatch i Göteborg. Derby mellan IFK och GAIS. Egentligen är jag blåvit, men nu för tiden ger jag högaktningsfullt fan i hur det går för både den ena och den andra. Idag är det bara pengar som styr, det sportsliga får vika undan. Tjusningen har försvunnit.

Det hela bevittnades av en stor samling neandertalare som trodde att det var nyårsafton och därför tände en massa eldar.

Hipp, hipp hurra föra denna folkiga sport. Fotboll tror jag visst att det kallas. Men i verkligheten verkar det vara en maskerad fight club.

Jag tycker det är helt rätt att polisen skickar räkning till klubbarna. Har de råd att pynta miljoner för spelare som lägger sig ner i smärtor vid minsta beröring, så har de råd att pynta några tusen till polisen för att dom försöker städa bort patrasket,

Av Stefan Manning - 9 maj 2011 20:05

Inte blev det något liggande i solstolen på terassen idag. Någon jäkla flane hade fjutt på borta vid Sävenäs depå och röken låg i Sävedalen som värsta Lützendimman. Så det sket ju sig.

Som kompensation drog jag och Carina ut på en lugnar löprunda och där jag kunde praktisera lite lågpulsträning. Detta är inte min starka sidan, men sambon håller igen tempot så att jag ligger rätt. Det är faktiskgt ganska knepigt att hålla riktigt låg fart i löpardojor, även för en så långsam löpare som jag.

Av Stefan Manning - 9 maj 2011 11:58

När jag sprang i lördags på min långpanna började en idé att värka fram i skallen. Tänk om man kunde ordna ett 100 miles lopp här i Göteborgstrakten? Måste helt klart ut på några långpass till för att få ihop dessa tankar.

Grejen är ju att jag måste få till minst 3 st 100 mileslopp innan Badwater. Ett minimikrav för dersa löpar-CV. Hmmm....

Av Stefan Manning - 9 maj 2011 08:20

Det samlar på sig. Just nu är jag uppe i totalt 935 löpkilometrar detta år och denna månad har jag redan sprängt 100 km-vallen. Så här mycket har jag aldrig någonsin sprungit förut.

Så nu har jag bestämt mig för att innan Göteborgsvarvet den 20 maj, ha passerat totalt 1000 km. Ändå, skall tilläggas, att detta inte är särskilt mycket om man jämför sig med andra ulttralöpare. Mitt mål är att 2012 ligga på minst 3000 km per år. Skall man till Badwater, så får man ta i.

Av Stefan Manning - 9 maj 2011 05:40

Måndag igen. En söndertrasad helg. Den enda behållningen var min 40 km runda i lördags även om den slutade lite snöpligt. Kontentan av den var också att jag insåg att det var dags att beställa nya skor. Om det blir Startfitness eller Wiggle återstår att se. Startfitness brukar vara billigare även med frakt inräknad.

För att köpa löparskor här i Sverige är helt utelutet. Att köpa mina ASICS på Startfitness gör att priset sjunker med en tusenlapp.

Den dagen svenska återförsäljare släpper sin girighet och tar liknande priser som i utlandet. Den dagen gynnar jag svenska handlare.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards