Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Stefan Manning - 10 maj 2011 12:51

Jag brukar aldrig vinna på lotter. Men nu hade vi en liten minimässa på jobbet med tema friskvård. Där fanns bland annat gratislotter med vinst på alla nummer som slutar på 0 eller 5. Och banne mig, fick jag inte 65 och vann en ryggsäck! Häpp!

Nu låter detta kanske lite gnälligt. Men varför vinner jag aldrig på lotto?

Av Stefan Manning - 10 maj 2011 08:51

Jag kom ihåg när jag slet med träningen för att komma över 100 varje månad. Nu är det den 10:e maj och jag har redan snidat ihop 130 kilometer. Det är tydligen andra tider nu.

Av Stefan Manning - 10 maj 2011 08:23

Idag blev det äntligen en morgonlöpning till jobbet. Två gånger förut har jag försökt att komma iväg. Första gången var det hjärtflimmer, nästa gång vaknade jag upp med en grym huvudvärk. Nu tredje gången gillt kom jag iväg.
Jag startade kl 5 i morse. Allt var förberett igår. Kläder framlagda, vätkseryggan tankad och klar. det var bara attt kliva upp, sluka en kopp kaffe och dra iväg. Vädret ute var fantastiskt. 7 plusgrader och ljust. Jag bestämde mig för att springa i ett mystempo och att jag skulle hela tide springa i ett mystempo. Farten var fullkomligt ointressant. Det viktigaste var bara att mala på och trivas i löpningen och det var precis det jag gjorde.
I början av passet var det inte så många ute, men allt eftersom blev det bara fler och fler. Inte så konstigt en sådan här morgon. När jag asserat Gamlestaden och Marieholm, kom jag ner och fick springa utmed älven. Här kommer den finaste delen av banan. Älven låg i princip spegelblank. En sådan syn verkar klart lugnande, fast det var jag redan. När jag springer så här är avkopplingen total. Jag kände inte någon gång under passet att det var ansträngande och att jag fick ta i. Nope, det var bara att flyta med. Deta är löpning när den är som bäst och det är inte så konstig attt löpningen är en stark drog och starkt beroendeframkallande.
Totalt blev det 23 myspyskilometrar som gick i 6:28 tempo och detta utan att ta i eller att pressa sig. Helt OK. Det är inte alltid man kommer fram till jobbet och är avkopplad.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards