Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Stefan Manning - 18 maj 2011 17:09

Jag tycker det är rent ut sagt bedrövligt när det finns människor som prioriterar att missförstå andra. I ett fall skall ett event göras. En eldsjäl som har lagt ner mycket jobb och energi i detta och gjort det bra dessutom, får nu skit för det. Hur mycket denne person än bedyrade att det var inte avsikten att kidnappa evenemanget eller att ta kred för det, så vill den "förorättade" inte förstå.

Det jag inte förstår är att den "förorättade" inte kan kasta sig in i detta och vara med och påverka, går över mitt förstånd. Nope, istället så väljer denna att gnälla högt. Ytterst beklagligt. Varför i helvete är det så djävla viktigt att missförstå andra?

Av Stefan Manning - 18 maj 2011 12:49

Dagens lunch vigdes åt löpning. Jag hade tänkt att ta en lite lugnare runda. Av det så blev det icke. När jag startade kände jag mig pigg i benen och det rullade på. Jag tyckte jag låg i ett behagligt tempo. När första kiloemtern hade avverkats på 5:41 blev jag lite paff. Nästa på 5:36 och nästa på 5:41 och jag kände mig inte sliten alls. Då började hornen växa fram och jag bestämde mig för att hålla dett tempo så länge det bara gick.

5 kilometer passerades på 28:10. Det lustiga var att den snabbaste kilometern, var den jag hade uppför, fast där tog jag i för att inte tappa tempo. Inte någon gång under rundan behövde jag grina illa för att orka och hålla tempot. Det var detta som var den grymt sköna känslan. Jag trodde ett tag att jag maxade, men kom sedan på att så var inte fallet.

De sista tre kilometrarna hade jag dessutom en stark motvind, som kändes riktigt karaktärsdanande. Nästa 5 kilometrar gick på 28:13 och milen avverkades totalt på 56:20. Väldigt jämn löpning alltså, vilket gjorde det hela ännu roligare. Dom sista 140 metrarna slog jag av på takten och dels för att det var mycket folk som gick på gångbanan och det gick inte att dra på in i det sista.

Men jag är sjukt nöjd, för nu vet jag att jag har bra kapacitet att gå under 60 minuter på milen igen. Jag har hittills legat och harvat i runt 6:30-tempo, men vet att det finns mer power under huven. Det känns riktigt bra.

Av Stefan Manning - 18 maj 2011 05:53

Återigen var det dags att gå upp och sparka tuppen i röven och ryta. "Hörru!! Upp och gal med dig din slöfock!!"

Under tiden tuppjäkeln kvicknar till drog jag ner på gymmet och körde mitt sedvanliga styrkepass. Jag har även planerat en lunchlöpning idag. Senare ikväll blir det lite löpning med LEK också. Jag har lite att ta igen från min vila  :-)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards