Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Stefan Manning - 26 maj 2011 20:54

Så där ja, nu är alla räkningar betalade och man kan hanka sig fram en månad till. Det får bli en massa löpning, det är ju faktiskt ganska billigt. Även om man sitter och svär över sina räkningar, som faktiskt är självförvållade, så är det samtidigt en skön känsla som infinner sig, att man har gjort rätt för sig.

Uj, det där lät gammaldags, men jag är ju det också, även om jag gillar Rammstein...

Av Stefan Manning - 26 maj 2011 17:51

Hemma efter en lång dag. Nu har jag lite privatkontor att göra ikväll. Styrelsprotokoll och nyhetsbrev för IK Jogg skall skrivas och så måste jag fixa månadens räkningar och kolla att allt åker iväg.

Det har varit störtskön att ha på de lösa kompressionsvaderna idag från 2XU. Dom har gjort ett riktigt bra jobb.

Av Stefan Manning - 26 maj 2011 08:37

I morse var det åter dags för en transportlöpning till jobbet. jag klev upp tjugo i fem och gjorde mig iordning. Allt hade jag förberett kvällen innan.

Vädret var kanonfint - 9 grader och en svag vind. jag startade ganska prick 05:00. Det var så enkelt att springa och jag lade mig i ett tempo som kändes bekvämt och bestämde mig för att hålla detta bekvämtempo oavsett hastighet. Varje gång Garminen på för kilometern, sippade jag i mig lite HEED Perpeteum. Detta gjorde jag stenhårt varje kilometer. Jag märker tydligt att man kan hålla en ganska jämn nivå i löpningen vid detta regelbundna intag. Vid varje femkilometare tog jag också en salttablett.

Löpningen kändes löjligt enkel och det var inga problem. Med go musik i MP3:an så var det bara att rulla på. Jag kände mig stark, piss och allmänt upprymd, som jag brukar göra vid löpningen. fast nu var känslan starkare.

Nu kan jag verkligen säga att jag äter halvmaror till frukost. Halvmaran passerades på 2:13, utan minsta trötthetssymptom och jag hade verkligen inte tagit i heller. Totalt blev turen 23,1 km och under de 2 timmar och 26 minuter detta magiska varade, upplevde jag total livskvalité.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards