Alla inlägg under maj 2011

Av Stefan Manning - 29 maj 2011 21:58

Nu till helgen - troligtvis lördag eller söndag - tänker jag ta ultraintervallerna ett steg längre. I de ultraintervaller som jag kört med jogg.se, så har vi kört åtta stycken 10 km intervaller med start var tredje timma, dvs under ett helt dygn.

Nu tänker jag ta det ett steg längre och göra ultraintervaller XL vilket innebär att jag kör fyra halvmaror (21,1 km) med start var sjätte timma.

Jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer att gå, men jag tänker i alla fall ta reda på det. Det kommer att bli intressant. Jag har funderat länge på denna och känner att nu under kommande ledighet så blir det alldeles ypperligt.

Man måste ju prova  :-)

Av Stefan Manning - 29 maj 2011 21:32

Fan vad det kliar i löparbenen. Undrar om jag inte få stilla abstinensen med en kort lunchlöpninh imorgon. Nu på sena eftermiddagen har jag varit hemma hos Mikael på lite grillparty till Roberts ära (han fyller år på tisdag).

Så lite gott grillat kött satt ju som en smäck.

Av Stefan Manning - 29 maj 2011 10:38

Idag står inför en djävla utmaning. Jag skall försöka låta bli att springa idag. Just nu för att göra pinan ännu värre sitter jag och tittar på websändningen från världens största ultralopp - Comrades marathon. Varför utsätter jag mig för sådan här påfrestningar?

Av Stefan Manning - 28 maj 2011 23:29

Nu har jag suttit och läst lite i trådarna om eftersnacket på Stockholm marathon. I år var vädret mycket bra för löpning, bortsett från vinden. Men det verkar ha slagits pers och och lågt och jag kan läsa om många nöjda debutanter. Riktigt kul att läsa.

Av Stefan Manning - 28 maj 2011 19:37

I eftermiddags efter marathonsändningen så har jag ägnat lite tid åt att sätta upp en hylla i uterummet. Efter en hel del slagborrande fick jag upp konsoler och kunde skruva fast ett par brädor. Så nu har vi en bra hylla där man kan lägga undan ilte av varje.

Känns ju lite knepigt att göra något annat än att springa.

Av Stefan Manning - 28 maj 2011 12:44

Yess! Då har jag passerat 300k denna månad. Dagens pass fick bli ynka 10,45 km. Men jag körde på i ett bra tempo och passerade 10 km på 57:40 utan att känna mig trött. Jag är riktigt nöjd med maj månad och den är inte slut ännu.

Av Stefan Manning - 27 maj 2011 23:03

Jag har varit på K-Rauta idag och köpt 5 st tremetersbrädor. Det var nog första gången i mitt liv som jag var iväg och köpte virke och bar hem det på axeln.

Dessa brädor skall utgöra hyllor i vårt uterum, så att vi få undan lite prylar. Så jag fick faktiskt ett extra styrkepass idag.

Det var lite spännande när jag skulle ha upp dom till lägenheten. Jag fick på knappa centimetern när in dom i hissen.

Av Stefan Manning - 27 maj 2011 06:42

Återigen och med oförminskad tjusning drog jag av ett styrketräningspass i Kraftkällaren. Enda orsaken att jag går dit är att jag ser vad gott det gör på löppassen. Annars är det boooring att ranta runt på ett gym med en massa spänndolfar som inte kan fälla in armarna.

Med andra ord all träning är nyttig träning oavsett det är tråkigt eller inte.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards