Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Stefan Manning - 15 juni 2011 12:18

Hurra! Jag har hittat en 100 miles tävling i Danmark. Den går på den danska ön Mors på Jylland inte långt från Thisted. Jag behöver verkligen en 100 milare för badwater. Racet går den 10-11 september i år. Enda haken är att den ligger två veckor efter 48 timmars i Skövde, men det får gå ändå. Detta får inte avskräcka. Planering och kalkyl är redan i full gång.

Av Stefan Manning - 15 juni 2011 05:30

När jag var lite grabb, läste jag hur många böcker som helst om vilda västern och nordamerikas indianer. Bland annat stötte jag på denna figur General Custer som man då med ålderns oförstånd tyckte var en cool typ, men som jag idag kan konstatera att det var en riktigt egotrippad gris. Hur som helst jag kom att läsa en hel del om hans sista berömda strid vid Little Big Horn 1876. Det var den första och enda gången som indianer lyckades besegra ett reguljärt arméförband i ett regelrätt fältslag. Först romantiserat genom vissa böcker och framför allt filmer och sedan mer faktabaserat, vilket i och för sig gällde hela vilda västern temat.

Men många gånger som grabb hade jag velat och dit bort och titta på stället och vandra runt i hiistoriens fotspår, något som jag alltid ha velat och som står högt upp på listan över to-do:s om jag nu kan få komma över till staterna.

Så igår läste jag på facebook att en av mina läsare på denna blogg hade gjort ett inlägg i gruppen Ultra Running och kommenterat frågan "What's your next planned race?".

När jag läste i den tråden var det en kille som skrev "8 days till Big Horn". Det tog en liten stund innan jag gjorde kopplingen. Jag googlade på Big Horn och ultra. Pang! Träff! Det går banne mej ett 100 mileslopp i Little Big Horns nationalpark. I de trakter där en väldigt viktig del av USA:s historia skrev. Det är ju inte sant!

Dessutom är det ett 100 miles lopp, vilket jag måste ha minst 3 st utav inför Badwater. Dom kör även kortare sträckor som 50 miles, 50 km och 30 km. Men detta skall bara undersökas. Det verkar vara ett synnerligen tufft lopp.

Tänk om man kunde få förverkliga en gammal pojkdröm och samtidigt plocka en kvaltävling till Badwater.

Dags att starta upp dagdrömmerifasen, så att man kan gå vidare till en eventuell implementationsfas.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards