Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Stefan Manning - 19 juni 2011 17:19

Robert och Stina droppade in en liten stund på en snabbfika. Det passade utmärkt för jag var ganska kaffesugen. Det verkade nästan som han hade läst mina tankar.

Av Stefan Manning - 19 juni 2011 15:45

Idag sov jag länge. Annars har dagen iunneburit ilte efterarbete från gårdagens övning. Diskninga av dunkar, kantiner och lite tvättande. Det är ju lika bra att få det gjort...

Av Stefan Manning - 19 juni 2011 14:19

Igår var det dags för Skatås All In. Jag skulle springa alla slingorna på Skatås under samma dag. Totalt 43,5 km.

Vi var knappt 30 tappra själar som samlades för att ta sig an denna uppgift. Några valde att endast springa enstaka delar av detta. Bra så. Det viktigaste är att man kommer ut och springer. Vi hade väl fyra som aldrig skprungit längre än en halvmara förut och skulle göra ett försöka att överträffa sig själv.

Vi startade med att springa ett block bestående av 18-kilometarn och 8-kilometarn. Jag var glad att vi började med 18. Jag gillar inte den banan. Mycket sten och rötter. Största delen av den turen hade jag blicken limmad i backen för att inte trampa fel och kunde inte njuta av omgivningen. Dessutom drar sådant här ner farten och ger en mycket ryckig och ojämn löpning. Nix pix. Den kommer jag inte att springa mer än nödvändigt. Det var en befrielse att få springa åttan istället. Sällskap hade jag av de tre "benen" från jogg.se. Kortben, mellanben och långben. Utöver dessa sprang även Eva B med i vår grupp

Efter en kort paus gav vi oss ut igen. Vi var fyra som sparng tillsammans men 2 st drog iväg och till slut var det bara jag och Eva kvar, fast beslutna att hålla föreskrivet tempo. Denna andra halvlek hade jag mer problem. Det började värka lite i ljumsken och det började även värka lite i foten. Men jag hade med mig voltare och ipren som jag tog och efter en 20 min försvann problemet. Tyvärr försvann inte tröttheten ur kroppen, veckans idiotjobbande gjorde sig påmind. Men det hindrade inte mig och Eva att hålla humöret uppe. Det stora samtalsämnet var hur en öl bäst skulle förtäras. Den diskussionen var vi så inne i att vi inte brydde oss om det lätta regna som föll. Ett-tu-tre så var vi ute på den sista 2,5 kilometaren som diskades va ganska problemfritt. De två som sprungit i förväg kom tillbaka och mötte upp den sista halvkilometern.

Trötta men nöjda gick vi till slut i mål. Det var ju inte precis några lättsprungna kilometrar. Totalt hade vi nästan 1200 höjdmetrar.

Efteråt firade hela gänget tillsammans med lite grillning och dricka. En grymt lyckad och trevlig dag. Jag var själv inte hemma förrän vid 22-tiden och det var inga problem att somna den kvällen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards