Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Stefan Manning - 5 juli 2011 21:57

Kvällsöpning med Carina blev det idag. Vi var ute och körde 8-9 km. När vi kom tillbaka fortsatte jag ett varv runt Kåhög. Det fanns inte mycket energi i kroppen idag, så löpningen blev därefter. Fast det är ju bra det också. Totalt harvade jag ihop 17,13 km. Helt OK.

Av Stefan Manning - 5 juli 2011 16:29

Jag ramlade över två klipp från youtube med en intervju av Chris Kostman - race director of Badwater. Dessa klipp gjorde mig tokinspirerad. Tja, Ni kanske pekar lite menande mot huvudet. Men i det han säger finns förklaringen till varför jag vill åka dit. Tack för den hjälpen Chris!

Speciellt fastnade jag för den sista meningen i det andra klippet: ” It’s not likely gonna kill you and if it’s not gonna kill you. What’s the big deal?”


Första delen:

http://www.youtube.com/watch?v=IoUSNyslscI&feature=related

Andra delen:

http://www.youtube.com/watch?v=InDaWgtA1_k&feature=related

Av Stefan Manning - 5 juli 2011 05:57

Nu har jag laddat ner 2011 års upplaga av Badwater Race Magazine. Den skall jag sitta och läsa idag på lunchen. Det blir alternativet till att tillbringa med kollegor som inte har fattat att lunchen är en rast och som bara siitter och pratar jobb hela tiden. Jag begriper mig inte på dessa människor. Vad är det för mening att ha en rast om man inte kopplar bort jobbet?

Av Stefan Manning - 5 juli 2011 05:34

Igår tänkte jag gå till kojs lite tidigt för att få kompensation för förra nattens dåliga sömn. Så fan heller. Precis när maskineriet hade fått ner mig i varv och jag skulle inträda i sömnens ljuva värld, kom en helikopterdjävel farande som flaxade runt i Partille och jag trodde ett tag att den landade på terassen utanför.

Eftersom jag nu inte var utrustad med en luftvärnskanon, brydde jag mig inte om att gå upp. Annars hade jag garanterat gjort det.

Jag får väl göra ett nytt försök ikväll.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards