Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Stefan Manning - 8 juli 2011 22:27

Okej. Skit i jobb nu. Det finns viktigare saker att fokusera på. På måndag startar årets upplaga av Badwater Ultramarathon. Kl 3 svensk tid. Givetvis skall jag titta på denna lilla begivenhet. Om jag fattat det rärr skall man även sända från pre race-mötet. Jag skall titta och lära, men inte minst få isnpiration.

Det är drömmen att om fem år få stå på startlinjen som håller mig uppe nu. Det är detta som motiverar mig att börja träna en hel del.

Jag vet inte hur det blir med websändning etc. men det skall vara live-bevakning av det hela.

Av Stefan Manning - 8 juli 2011 21:41

Idag kom erik cyklandes och levererade IK Joggs nya klubbtröja. Grön och fin och med namnet tryckt både bak och fram. Skall bara hitta något lämpligt lopp att inviga alstret på. Det får bli ett kortare lopp. Jag kan ju inte springa i tävlingsklass för IK Jogg eftersom jag springer för Team Ultrasweden, så det får bli motionsklassen i så fall.

Av Stefan Manning - 8 juli 2011 18:00

Jag känner mig helt bombad. Vilken jobbdag! Jag undrar verkligen ibland vad fan som rör sig i skallarna på en del människor. När det är högsommar och semesterperioden i full gång. Hur fan kan man på fullaste allvar tro att en person skall hinna med och göra allt som ett team på fem personer normalt gör. Och när alla dessa personer är på plats så hinner vi inte allt ändå för att vi är överbelastade.

Kan inte dessa individer fatta att det är totalförbjudet att vara så djävla blåst?

Och dom skall inte tro att jag springer som ett skållat troll. Jag skall göra det jag kan, men om tre veckor släcker jag ljuset och lämnar lokalen och hämta fan dom om dom vågar ringa mig.

Och så sitter det idioter som på allvar tycker att man skall flytta fram pensionsåldern. När vi har ungdomsarbetslöshet. Nu kan man köra skiten ur folk, men när det börja osa katt är man inte sen att focka folk. Vilken djävla dubbelmoral.

Vadå ha flera bollar i luften? Jodå. Jag kan ställa mig i ett bollhav och kasta upp 20 bollar i luften och efter att flaxa några seknder kanske jag har hindrat två-tre bollar att landa, med lite skicklighet. Men får man något gjort? I helvete heller! Det kan till och med en förståndshandikappad fjäril fatta. Kyss mig därbak. Det är sådana käcka buzzwords som kommer från dessa slipsförsedda smilfinkar som inte kan eller vet något, förutom att skapa en trevlig presentation i powerpoint och som tror att dom gjort det rätta genom att förhandla bort sin övertid. Grattis! När dom vid 50 årsåldern sedan sitter i ett hörn med tom blick och spelar på läpparna, så är det ingen som tackar dom. För då har det kommit ny mat från skolbänkarna för att sakta malas ner i den stora köttkvarnen arbetsmarknaden.

Bara jag nu slipper höra klyschan att "ha en bra semster och kom tillbaka med fullladdade battrier" Då kommer jag att kräkas.

Men OK. Tre veckor till ute på bomullsfälten, sedan fyra veckor ledighet. men det blir inte återtåg med fulladdade batterier. Möjligtvis har jag fått såren från piskrappen på ryggen att läkas.

Ja, det var en alldeles vanlig dag på jobbet. Skönt att det är fredag.

Av Stefan Manning - 8 juli 2011 07:00

Sitter här och funderar ut en rejäl långlöpning imorgon och har ett antal alternativ. jag tänkte lägga det så att jag kan stanna till och proviantera. Det får nästan bli en heldagsutflykt tror jag.

Jag måste även klura ut vad jag skall ha med mig på färden. Detta får nog bli dagens dagdrömmeri  :-)

Av Stefan Manning - 8 juli 2011 06:01

Jag kan inte med vilja påstå att det blir lugnare på mitt jobb. Därför måste jag också ta lite lugnande medicin. Jag pratar inte om Valium eller liknande. Min medicin heter löpning.

Löpningen har en fantastisk undergörande förmåga att läka ett stressat sinne. Tyvärr har den en mycket allvarlig biverkning. Det är att löpningen är starkt beroendeframkallande.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards