Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Stefan Manning - 12 juli 2011 16:03

Smög åter ut på lunchen idag för en lite lätt löpning. Den blev istället ganska tung. Jag har haft jätteproblem med pulsen sedan jag började med ny medicin idag - Amlodipin. Det har fan i mej varit upp och ner.

Jag tänkte att en löptur skulle dra det rätt. Men icke. Det jag lyckades med var att hålla skiten hyfsat stabilt runt 170-175 slag, mot normala 135-140 slag. Det kändes ju inte som en nära dödenupplevelse, men det var segare än normalt. De 15,1 kilometrarna gick i snittempo 6:59.

Å andra sidan tog jag inte i så nämvärt utan lufsade på. Jag var aldrig över 200 vilket var fallet en timma innan jag gick ut. Men som Chris Kostman sa. "It will not likely gonna kill you. And if not kill you. What's the big deal?

Det positiva är att jag passerade 200 km denna månad och har bara knappt 44 km kvar till 250 km och då har jag sprungit ett varv runt Playitas (tävlingen på jogg.se).

Av Stefan Manning - 12 juli 2011 09:48

Nu läser man om en 7-åring som blir knivmördad. En 18-årig kille mördas på en fotbollsplan. Det ena är ta mej fan värre än det andra. För inte prata om alla dessa djävla gäng som pucklar på varandra på allmän plats och utsätter andra för fara.

Vad är det som rör sig i huvudet på folk, har dom ingen hjärna att tänka med. Jag tycker att samhället skall sluta upp och mesa med detta patrask.

Sådana här människor skall inte vistas ute bland andra, Jag skiter fullständigt om de är sjuka i skallen eller inte. De skall bort och de skall spärras in på livstid. Vad är det för mening att rehaba en djävla flane som sticker ner en 7-åring.

Sluta upp med vårdtramset och kläm åpt dom här djävlarna en gång för alla. Är man inte svensk medborgare, så skall dom utvisas på livstid.

Snälla samhället gör något för att rensa ut detta drägg som förstör för vanligt folk. Jag är så himla trött på att läsa nyheter om det ena puckot efter det andra. Kläm åt dom!

Av Stefan Manning - 12 juli 2011 07:10

Jag sitter och jobbar samtidigt som jag följer utvecklingen i Badwaterloppet. Ultrakändisen Pam Reed har tvingats kasta in handduken. Vid Stovepipe Welles - 42 miles (67,6 km).

Japanskan Sumei Inagaki, som jag såg sätta världsrekord i Espoo på 24 timmars, verkar ha en 23 minuters ledning på Mimi Andersson. Hon passerade Stovepipe Wells på exakt 7 timmar, 23 minuter före Mimi. Sumei har snittat på 6:13 fram dit. Ruggigt bra med tanke på att temperaturen är över 50 grader i skuggan. Imponerande. Nu väntar en lång klättring upp till Townes pass.

På herrsidan är det också japanskt i ledningen. Ryochi Sekiya har passerat Panamint Springs - 72,3 miles(116,3 km) på 11:28, dvs ett snitt på 9:03 per km. Detta säger en hel del om hur tufft detta lopp är.

Wooow...  min motivation stärks ännu mer. Jag skall bara dit.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards