Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Stefan Manning - 14 juli 2011 23:54

Nu är det dagas att anmäla sig till jubileumsmaran i Stockholm 2012. Den skall gå samma bana som OS 1912. Men jag tänker inte delta. Jag anser att det inte finns en enda anledning att pynta 935 spänn för en mara. Näe, det får finnas rim och reson. Det finns andra maror och billigare sådana.

Av Stefan Manning - 14 juli 2011 15:45

Så skall man åter bli student på äldre da'r. Jag fick idag besked att jag blivit antagen till en distanskurs på Umeå universitet - Kost vid träning 15hp.

Jag tror att den kommer att tillföra mig mycket värdefull kunskap i min träning och hjälpa mig på vägen till Badwater.

Det är en ganska stor kurs och den går på halvfart, så jag får inte ligga latsidan där. Jag hade även anmält mig till en kurs i Photoshop, men där står jag som 58:e reserv.

Länk till kostkursen:

http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/kurs/?code=2KN035

Av Stefan Manning - 14 juli 2011 08:00

Nu blir det två vilodagar tills ultraintervallerna startar. Jag har tränat hårt den sista tiden och med långa distanser. Detta för att se hur återhämtningen funkar och om jag haft rätt näringsintag. Så har tydligen varit fallet.

Med rätt omladdning så skall jag kunna köra mina ultraintervaller. En mycket bra träningsform, där återhämtningen mella intervallerna är den absoluta nyckeln. Detta är även bra träning inför 24 timmars- och 48 timmarslopp. Där man ibland måste ta en paus och sedan på det igen.

Nästa vecka skall det bli springa också men inte lika intensivt.

Av Stefan Manning - 14 juli 2011 07:36

Vaknade upp idag med ett leende. Jag och Carina var igår efter löpningen ner och tog en pizza. Jag konstaterade att det var första gången jag åt den dagen sedan frukosten och jag var hungrig.

Efter pizzan gick vi hem och ut på vår terass. Där lade vi oss tillrätta i varsin stol med en filt över oss. Jag blundade och lät alla ljud runt omkring bara flöda in och igenom skallen, Det är verkligen skönt om man gör detta och tar sig tid till detta. För då vågar man koppla av. Vi båda somnade nästan på direkten och vi vaknade till vid halv tio tiden. Jag tror vi låg en timma där. Underbart!

Efter lite natti, natti rutiner drog vi till kojs och somnade igen ganska omgående.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards