Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Stefan Manning - 20 juli 2011 23:01

Nu har jag läst färdigt boken Running Hot av Lisa Tamati. I denna bok berättar hon om sig själv och sin väg från en ryggskada till att ha fullföljt Badwater Ultramarathon. Hon berättar även om sina andra upplevelser i öknarna. Bland annat Niger 333 och Marathon Des Sables.

Intressant och inspirerande bok. Speciellt när Badwaterloppet avhandlades. Där fann jag några värdefulla tips som jag kan ha nytta av.

Nu ger jag mig på nästa bok: Relentless Forward Progress - A guide to running ultramarathon av Bryon Powell (han stavar namnet Bryon och inte Byron). Natti, natti...

Av Stefan Manning - 20 juli 2011 20:42

Häromdagen damp den senaste av mina DVD-filmer om löpning ner i brevlådan. Ikväll fick jag tid att kolla på den.

Vilken höjdare! Om man på något sätt vill få inspiration skall man kolla på denna dokumentär om Jack Kirk som springer Dipsea Demon för 68:e gången i följd. Ett grymt kuperat lopp i Sierra Nevada i Karlifonien, med höjdskillnader som skulle avskräcka många löpare. Men Jack är 96 år!!! Maken till inspiration får man leta efter. Helt otroligt! Jag kan inte annat än få den djupaste respekt för denne man.

Här är en länk till trailen som ligger på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=K8BJW-rxAcw

Av Stefan Manning - 20 juli 2011 18:45

Även idag blev det springa av. Vanemänniska som jag är, så blev det en språngmarsch till Humlebadet även idag. Det gick lite snabbare undan denna gång. Jag kände mig inte lika seg i kroppen idag.

Men det är härligt att springa i hög värme , 22 grader idag och känna hur svetten lackar. Jag försökte föreställa mig hur det kommer att vara i Death Valley när jag springer Badwater. Då kommer det att vara dubbelt så varmt. Huga....

Av Stefan Manning - 20 juli 2011 08:45

Sitter på jobbet och försöker få ett program att funka, men kör fast. Jag vet att 9 gånger av 10, när det jäklas på detta sätt, så är en liten skitsak som orsakar det. Så just nu tittar jag efter det enkla. Så borde det vara i det vanliga livet också...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards