Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Stefan Manning - 22 juli 2011 19:10

Det är med tungt hjärta jag sityter och följer terrordåden i Oslo på TV. Jag känner mig riktigt obehaglig till mods. Det kunde ju lika gärna hänt i Stockholm eller Göteborg. Eller varför inte i Partille. En ruggig tanke.

Samtidigt fylls jag av vrede och hat. Vad är det för djävla maskhuvuden som håller på med detta? Vad är det för kul att spränga andra i luften och döda? Har inte den här världen nog av intelligensbefriade människor som dödar andra?

Problemet är att alla dessa idioter inte får något straff. Nu måste myndigheterna sluta upp med denna tycka-synd-om-deesa-förlorade människor-mentalitet. Inför nu straff. Se till att alla dessa lågt stående varelser buras in för alltid. Sådana skall inte vistas ute bland vanliogt folk. Jag har absolut noll till övers för sådana människor, terrorister, kriminella eller vad fan det nu är för patrask. Lås in dom - för gott!

Av Stefan Manning - 22 juli 2011 16:00

Hurra! Nu har tre nya löpar-DVD:er dimpt ner i min brevlåda! Running America, Running Sahara och The spirit of Marathon. Det skall bli mysigt att få krypa ner i soffan efter ett rejält träningspass och kolla på dessa filmer.

Det går ju bara en massa smörja på TV ändå.

Av Stefan Manning - 22 juli 2011 08:32

Idag går etapp 19 av tour de France. Egentligen den enda etapp som intresserar mig. Dels för att denna etapp ger mig underbara minnen från gamla spinningpass vi hade. Men det är så att denna snittstigning som etappen bjuder på är samma snittstigning som avslutar Badwater.

Etappen och Badwater är ganska lika. De tävlande skall klara tre stora stigningar. Avslutningen på touren är den berömda Alpe d'Huez: den är 15 km och har en höjdskillnad på 1127 m, vilket ger en snittlutning på 7,5%. Avslutningen på Badwater, från Lone Pine till Mount Whitney portalen. En sträcka på 19,3 km och höjdskillnad på 1448 m, vilket ger en snittlutning på 7,5%.

Största skillnade är att Badwaterloppet är på totalt 217,3 km och etappen på tour de France är 109,5 km. Nästan halva distansen.

Sådnat här ger en annan dimension till Badwater och vad som väntar. Därför är det intressant att se hur vältränade idrottare bekämpar sådana stigningar, oavsett man gör det till fots eller på cykel.

Av Stefan Manning - 22 juli 2011 07:04

God morgon, vänner! Jag har sovit riktigt hårt i natt också. Idag skall jag vila. Men under helgen skall det springas, fast inte så mycket. Jag skall nöja mig med totalt ca 25 km. När man sprungit så mycket under en kort period som jag har gjort är det nog klokt att hålla igen lite och ta det lite lugnare.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards