Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Stefan Manning - 23 juli 2011 23:51

Hemma igen efter en trevlig och avkopplande kväll hemma hos Eva och Nisse. Siv och Kenth var med också. För en gångs skull tränade vi inte. Däremot så tog vi en rejäl promenad för att rasta alla hundar som var med. Vi hade en hel kennel med.

Efter en god middag, med musigheter från grillen och lite glass som efterrätt, satte vi oss och tittade på en löpar-DVD. Det blev - The Distance of truth. Som handlar om Badwater.

Så nu är mina LEK-kamrater fullt införstådda vad fan jag skall ge mig in i och vad det är för vedermödor jag frivilligt skall utsätta mig för. Men de kan (naturligtvis) inte fatta varför. Inget jag klandrar dom för  :-) Men da kan nog förstå varför jag tränar som jag gör nu.

Av Stefan Manning - 23 juli 2011 14:48

Om en liten stund skall jag åka till Eva och Nisse för en grillkväll med LEK-gänget. Jag kan konstatera att jag är väldigt hungrig. Skall bli himla kul att få en kväll i goda vänners lag.

Av Stefan Manning - 23 juli 2011 13:07

Har precis kommit tillbaka från en tevlig liten löptur upp till det vanliga stället. Jag varierade dock hemvägen något och vek av in mot Jonesered. Där jag möttes av ett lätt men myckets skönt sommaregn. Det var nästan som om någon sprejade vatten på mig.

Som vanligt var edn första kilometern ganska trög, sedan släppte det. Det kändes skönt och avslappnat när jag sprang. Och medan musik strömmade från MP3-spelaren, funderde jag på det jag hade läst i boken om träning inför ultra. Jag passade även på att försöka köra några teknikintervaller också. Det märktes rejäl skillnad på tempot då jag gjorde det.

På något sätt så känner jag mig verkligen hemma, när jag är ute och springer. Det var ett skönt pass idag.

Av Stefan Manning - 23 juli 2011 10:57

Om en stund skall jag ge mig ut på en löprunda. Det skall inte bli någon långpanna. Det har varit hårdkörning förut och jag behöver lite återhämtning. Därför inga långa pass. Det skall bli lite mer underhållslöpning. Denna helg planerar jag att springa 24-25 km fördelat på lördag och söndag. det får räcka. Det kommer ända att bli runt 58 km denna vecka ändå.

Av Stefan Manning - 23 juli 2011 09:40

Jag är så illa berörd av hänelserna i Norge och allt detta beror på ett nynazistiskt psykfall..

Snälla myndigheter. Se nu till att bestraffa folk. Det hjälper uppenbarligen inte med vård. Spärra in alla grova förbrytare för gott. Det känns inte tryggt att sådana här djävla typer skall vara ute bland folk igen. Titta bara här i Göteborg de senaste åren. Man minerar bilar med handgranater, skottlossning på badstränder och balnd vnligt folk. Inte det minsta empati för andra. Och vad får dom som åker fast? Några års fängelse. Sedan är dessa djävla idioter ute igen och kan fortsätta som ingenting har hänt.

Kan man sätta upp övervakningskameror? Icke! Då finns det nå'n djävla fåne som säger att det är ett hot mot den personliga integriteten. Dessa männsikor skall dömas för medhjälp till de brott som kan begås på grund av att kameror inte får sättas upp.

Hårdare tag mot patrasket. Det är inte det minsta synd om detta avskum. Dom har gjort ett medvetet val och dom vet precis vad dom sysslar med. Bura in dom.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards