Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Stefan Manning - 7 augusti 2011 22:58

Nu har jag suttit och sorterat ut de kort jag skall lägga upp i fotoalbumet på Facebook. Jag har plockar ut de jag tycker är värda att nämna. Jag lägger inte upp alla. Ganska ointressant att kolla medaljer för alla Sylvesterloppe etc.

När jag gick igenom denna låda med medaljer jag hade, så var aviskten att gallra ut och spara de finsate (marathon och uppåt) och kasta resten.

Efter hand jag satt där och plockade så radade alla minnen upp sig. Varje medalj har sin egen historia och på ett sätt så är det historien om mitt aktiva liv. Så nu inser jag naturligtvis att jag inte skall slänga denna samling. Men snart skall Ni få se ett axplock på fejjan...

Av Stefan Manning - 7 augusti 2011 16:07

Löparabstinensen satte in hårt och skoningslöst på mig. Så med den, tycker jag, fina ursäkten att mina nya löparskor behövde springas in, gav jag mig ut på min vanliga 11,3 km.runda till Humlebadet. Första kilometer var lite stel. Inte så konstigt med tanke på gårdagens pass. Men sedan släppte det och det gick oförskämt bra.

trots en betydande motvind gick hemfärden i ett rasande tempo. Dom sista 5 kilometrarna gick på 28:58 och jag kände mig hur stark som helst. Jag behövde inte ta i till det yttersta för att hålla tempot, utan kände att reservtanken inte behövde utnyttjas. En underbar känsla när man kommer in i det stadiet. Så nu kan jag luta mig tillbaka och njuta av resten av denna fina helg.

Imorgon är det vilodag.

Av Stefan Manning - 7 augusti 2011 12:04

Allvarligt. Nu börjar jag undra. Jag sprang förvisso långt igår. Men nu sitter jag här och är sugen på att ge mig ut igen. Detta med att springa är något alldeles fantastiskt. Jag skall se om jag kommer ut i eftermiddag. Jag har ett par nya löparpjuck att springa in.

Av Stefan Manning - 7 augusti 2011 10:10

Vaknade precis. Jag har sovit som en stock. Det var ett brta tag sedan jag sov så pass djupt att jag inte ens behövde gå mitt i natten och pinka.

Gårdagen blev väldigt lyckad i alla fall. Även eftermiddag och kvällen, när Niklas hjälpte mig att få infravärmare i uterummet. Men ,u måste jag ner i köket och slänga på en kopp kaffe innan abstinensen sätter i.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards